lör 10 dec 2011, 13:33#150057jag ska sätta på extraljus på min 9-3. Har en ljusramp men vill inte sätta på den på bilen då den bara blir sned av snövallar mm, när man kör för långt in i pakeringsfickan. Jag vill ha en bred ljusbild då jag kör mycket på mindre landsvägar. Vet någon om en xeon med bred ljusbild så man klarar sig med 2 extraljus istället för 3?
Förövrigt funderar jag på sätta ljusrampen på traktorn uppe i taket bakom ett skyddande galler. Mycket för jag har den över och att skopan skymmer hellysena som sitter i grillen när skopan är i bäst höjd. men börjat fundera på om det blir för varmt för dom när man inte kommer upp i så höga hastigheter..? ....det är en gammal ex-3000 med 5 st 55wattare halogen
Logistik, Transport
Extraljus till saab 9-5
tor 05 jan 2012, 23:29#153540Hella xenon luminator är riktigt grymma, och dyra...
tis 14 feb 2012, 10:32#161267Hej!
Jag har gjort ett antal lätt demonterbara ljusramper till mina senaste bilar. Om du vill se hur en lösning är så kan du besöka:
http://mittgronaskonaliv.blogg.se/2012/ ... b-9-5.html
Jag har bilder på den jag gjorde till vår 9-3:a också, men använde andra snabbfästen på den.
De har fungerat kanonbra.
Mvh/Ostylad
Jag har gjort ett antal lätt demonterbara ljusramper till mina senaste bilar. Om du vill se hur en lösning är så kan du besöka:
http://mittgronaskonaliv.blogg.se/2012/ ... b-9-5.html
Jag har bilder på den jag gjorde till vår 9-3:a också, men använde andra snabbfästen på den.
De har fungerat kanonbra.
Mvh/Ostylad
tis 14 feb 2012, 11:54#161283Köp extraljus och sen konverteringssatser på
vvme.com och sätt i!
55w xenon i big knick blir ljust vill jag lova!
Har själv köpt från dem flera ggr o det funkar ok!
V
vvme.com och sätt i!
55w xenon i big knick blir ljust vill jag lova!
Har själv köpt från dem flera ggr o det funkar ok!
V
Skeppshultstrimmad Hva Xpg 346 triobrake, Hva 550Xpg triobrake, Hva 355 FXT, Hva 535 FBx, Valtra A-75 med Farma 9T 6,0, , Honda Foreman 420 med Carlman-kärra samt Massey Ferguson 575 MP
Huberthus Vessla D:Y.
Aka: Vesslan
Huberthus Vessla D:Y.
Aka: Vesslan

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).