tor 08 dec 2011, 21:17#149832Hur mår våran Ponsse BuffaloDual -07 av lite längre sträckor hjulning?
Vi kör en hel del mindre objekt så det blir mycket flytter och väldigt bra betalt för att transportera själv. Har vi något haveri att vänta oss eller klarar den av det?
Man knäpper ju ur vagnsdriften såklart men räcker det? Vad är det som tar stryk och kan man se om den inte mår bra så att säga?
Mvh/ Fredrik
Logistik, Transport
Hjula längre sträckor med en dual?
TS
tor 08 dec 2011, 22:24#149840Vi har hjulat med våra maskiner till 90 % av alla objekt vi har haft under 20 års tid! Och då har vi dragit Tmr vagn med bil efter. Så det tror jag inte är nåt problem. Håll koll på oljan i diffarna och växellådan, det har en tendens att kasta ut i luftningen på våra maskiner!
Fältmekaniker på KOMATSU FORESTRY
--------------------------------------------------------------------------------------
HVA 560XPG.... än så länge....
--------------------------------------------------------------------------------------
HVA 560XPG.... än så länge....

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).