Gallring

Plånbok vs kvalite

18 inlägg 7451 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Plånbok vs kvalite

MAFA  
#68357 Fråga runt lite, någon granne med skog har du va?

Älgjakten är ju en ypperligt tillfälle. Kanske t.o.m. är någon med en maskin med och jagar.

Malwa
Avatar Fallback

Re: Plånbok vs kvalite

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68464 Hur har du tänkt undvika att entreprenören tar chansen och saltar lite extra? Det krävs ju en del skoglig kompetens för att bedöma om man fått vad man betalat för,eller om en konventionell gallring gett samma resultat till lägre kostnad.
Känner man en duktig entreprenör kommer saken givetvis i ett annat läge.

/nisse

Användarvisningsbild

Re: Plånbok vs kvalite

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68487 Om det nu är mig du frågar, så ja, jag vet inte. Men hur undviker jag samma sak om jag säljer till en virkesköpare? Man får väl helt enkelt lita på människor och att de vill tänka på sitt rykte långsiktigt. :???: Jag bor i en ganska liten by i en liten kommun, där det mesta sprider sig ganska fort. Visste redan efter 1 år efter att jag köpt skogen vilken virkesköpare jag inte skulle ringa till. Idag vet jag en till, så man blir nog inte så långlivad om man medvetet försöker "lura" en nybörjare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).