sön 04 maj 2025, 22:35#879841Efter ett gallringsuppdrag - Hur länge är det rimligt att virkesköparen ”håller inne” med nettoredovisningen/betalningen efter att sista mätbeskedet kommit? Finns det något som motiverar flera månaders handläggningstid?
Gallring
Ekonomisk redovisning/utbetalning efter gallring
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

mån 05 maj 2025, 05:08#879842Antingen sitter virkesinköparen lite pyrt till, eller är denne överhopad av arbete.
Annars är svaret NEJ, MAX en månad efter slutfört uppdrag ska pengarna sitta på uppdragsgivarens konto.
Annars är svaret NEJ, MAX en månad efter slutfört uppdrag ska pengarna sitta på uppdragsgivarens konto.
mån 05 maj 2025, 07:21#879846Ett par veckor efter sista mätbesked tycker jag att det varit.
mån 05 maj 2025, 07:49#879851Är inte säker men jag tror att det är 30 dagar efter sista mätning.
lör 10 maj 2025, 17:25#880362Pratade med en gubbe som avverkade hösten 2024 och fick pengarna först nu,detta pga att inköparen "glömt" bort det....
lör 10 maj 2025, 20:33#880377
Nej,sen ska man inte lyssna alltför mycket gällande skitprat av den firman du nämner,har med hört det varit strul men kan inte uttala mig om det🤔
Hade däremot ute en virkesköpare därifrån och han var riktigt bra och trevlig👍
bengt.a skrev:Peter_Högdahl skrev:Pratade med en gubbe som avverkade hösten 2024 och fick pengarna först nu,detta pga att inköparen "glömt" bort det....
Fxxxxp?
Nej,sen ska man inte lyssna alltför mycket gällande skitprat av den firman du nämner,har med hört det varit strul men kan inte uttala mig om det🤔
Hade däremot ute en virkesköpare därifrån och han var riktigt bra och trevlig👍
Re: Ekonomisk redovisning/utbetalning efter gallring
fre 15 aug 2025, 10:08#890739Vi anlitade Naturskog för gallring förra året. De blev inte färdiga då, utan har gjort klart arbetet nu i sommar. Arbetet skall ha blivit färdigt för lite över en månad sedan nu, men några pengar har inte kommit ännu. Man har fått höra av sig hela tiden för att få veta vad som händer, för de meddelar ingenting själva och har bytt handläggare flera gånger. När jag hörde av mig i den här veckan, var de inte säkra på att allt var inmätt ännu.
Jag kommer nog inte att anlita dem igen.
Elias Granqvist, skogsägare och fastighetsjurist
fre 15 aug 2025, 10:43#890748
Verkar som att du inte är ensam om att inte vara helt nöjd med dem:
https://www.avestatidning.com/2024-07-1 ... el-tokigt/
MVH
Alias
Elias Granqvist skrev:Vi anlitade Naturskog för gallring förra året. De blev inte färdiga då, utan har gjort klart arbetet nu i sommar. Arbetet skall ha blivit färdigt för lite över en månad sedan nu, men några pengar har inte kommit ännu. Man har fått höra av sig hela tiden för att få veta vad som händer, för de meddelar ingenting själva och har bytt handläggare flera gånger. När jag hörde av mig i den här veckan, var de inte säkra på att allt var inmätt ännu.
Verkar som att du inte är ensam om att inte vara helt nöjd med dem:
https://www.avestatidning.com/2024-07-1 ... el-tokigt/
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain
fre 15 aug 2025, 11:32#890754Hur blir det om dom är dryga med att hämta massaveden? Har sett högar som legat jävligt länge på vissa håll...
fre 15 aug 2025, 13:46#890765
Är det anmält i rätt tid så är det köparens bekymmer. Gran får ju inte ligga, är det efter 15/6?
Peter_Högdahl skrev:Hur blir det om dom är dryga med att hämta massaveden? Har sett högar som legat jävligt länge på vissa håll...
Är det anmält i rätt tid så är det köparens bekymmer. Gran får ju inte ligga, är det efter 15/6?
fre 15 aug 2025, 14:21#890774Hur funkar det med löv då?
Har sett barr/granmassa som legat sedan före semestern nu iaf så uppe i 6-7 veckor totalt🌲
Har sett barr/granmassa som legat sedan före semestern nu iaf så uppe i 6-7 veckor totalt🌲

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar