Gallring

Arbro 350 S

9 inlägg 2494 visningar 2 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Malwa
Användarvisningsbild

Arbro 350 S

Tallasen  
#868761Arbro stegmarare slutar att fungera kan gå att gallra med flera timmar, men ibland är det omöjligt att få den fungera, då står det kontaktfel i displayen provar att starta om abromiten och då kan den sluta fungera efter 1 min vad kan det vara för fel Tallåsen

TS
Malwa Combi i 5:e generationen

Re: Arbro 350 S

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#868770Står det kontaktfel så är det nog det. Antagligen en skavd kabel som ligger och jordar någonstans.

Användarvisningsbild

Tallasen  
#868778Fel av mig det står anslutningsfel, 7.ledarkabel ut till aggregatet är bytt. Tallasen

TS

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#869045Så du har Arbromit som styrsystem o inte den enklare Arbromat ?
Står de anslutningsfel så har du når problem mellan aggregatet o burken i hytten
Ser de ut så här?

Användarvisningsbild

Re: Arbro 350

Tallasen  
#869050Det ser ut precis så, ibland står det låg batteri spänning. Men har testat och det är 14,2 volt in

TS

#869072Dubbel o trippelkolla så du inte har problem i nån plint inne eller ute , har du Hartingkontakter imellan så kolla anslutningarna i dom.
Kvarstår felet så lossa kabeln i bägge ändar o ohmmät att du har kontakt igen på alla parter och isolationsprova så de inte är överslag mellan trådarna i kabeln

Re: Arbro 350

Tallasen skrev:Det ser ut precis så, ibland står det låg batteri spänning. Men har testat och det är 14,2 volt in

Har aldrig fått felmeddelande om spänningen dock får Arbron fnatt om jag inte gasat till efter start så generatorn börjat ladda då slutar inte ventilen skicka tryck på Arbron efter jag kör nån rörelse

Användarvisningsbild

Tallasen  
#869086Tack , ska kolla alla kopplingar längre fram, plockade av arbron idag, skall börja skota ut virket, hoppas på frost, nu är det blött

TS

#869087Ja väldigt blött, blev röjsågen istället idag

Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Stihl
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).