Gallring

Röjning som blev 4 ggr så dyr

77 inlägg 21837 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

Grålle52  
#727203 165h är ju en hel månads arbete.

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

räven99  
#727206 Ja det är ju det och 2,7 ha

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

339  
#727228 Är det tung eftersatt röjning blir det svindyrt! Men nog låter det som att de saltat rejält..

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

anersimyra  
#727229 Existerar ens den produktionsskog där 2,5 ha skulle ta en hel månad att röja..🤔

Avatar Fallback

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

isteskog  
#727232 Den skogen skulle jag vilja se!! 🙃

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

Sjögården  
#727234
isteskog skrev:Den skogen skulle jag vilja se!! 🙃

De kanske gör som företaget som grävt ner fiber här. Åkt 45 km två gånger om dagen till närmaste tätort för att förtära sin frukost och lunch på närmaste fik.
Då tar det tid… 😉

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

svampbob  
#727236 Är det nog dåliga arbetare så kan det ta en månad.
Jag har i sommar tagit in två killar för diverse enklare jobb. Det har inte gått så snabbt för dom och inte alltid blivit rätt.
Jag har tänkt att jag får ta det för vad det är och timpenningen är inte så hög och jobbet blir åtminstone gjort.
Jag har hört att afghanen klagar på att svensken drar ned takten och sitter för länge på rasterna. Jag har tyckt att det är viktigt att ha någon som fullt behärskar svenskan så jag har behållit båda.
Så i förra veckan kom droppen.
Dom delar fikarum med en byggfirma och en småregnig eftermiddag skulle en av snickarna hämta skorna från torkskåpet.
Inne i mörkret i skåpet sitter svensken på en stol och äter sin veganmat. Jag fick sedan höra att afganen hade jobbat ensam dom sista timmarna på dagen.

Jag framförde sedan lite försynt att jag ville pruta på fakturan och det fick jag.

Slutsats med fel folk i torkskåpet så kan ett arbete ta hur lång tid som helst.

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

Mellberg  
#727239 Enklast borde vara att ta bort torkskåpet........... =))

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

anersimyra  
#727246
svampbob skrev:Är det nog dåliga arbetare så kan det ta en månad.
Jag har i sommar tagit in två killar för diverse enklare jobb. Det har inte gått så snabbt för dom och inte alltid blivit rätt.
Jag har tänkt att jag får ta det för vad det är och timpenningen är inte så hög och jobbet blir åtminstone gjort.
Jag har hört att afghanen klagar på att svensken drar ned takten och sitter för länge på rasterna. Jag har tyckt att det är viktigt att ha någon som fullt behärskar svenskan så jag har behållit båda.
Så i förra veckan kom droppen.
Dom delar fikarum med en byggfirma och en småregnig eftermiddag skulle en av snickarna hämta skorna från torkskåpet.
Inne i mörkret i skåpet sitter svensken på en stol och äter sin veganmat. Jag fick sedan höra att afganen hade jobbat ensam dom sista timmarna på dagen.

Jag framförde sedan lite försynt att jag ville pruta på fakturan och det fick jag.

Slutsats med fel folk i torkskåpet så kan ett arbete ta hur lång tid som helst.

😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅😅

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

anersimyra  
#727247
isteskog skrev:Den skogen skulle jag vilja se!! 🙃

När jag tänker efter så påbörjade jag en röjning utefter en sjö någon gång i början på åttiotalet där det var såpass tätt att när jag tog en bild på kamraten så gick blixen av..📸 jag var inte med till slutet av projektet men jag har ett minne av att man inte kom mycket mer än tjugo meter utefter sjön per dag..😬

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

anersimyra  
#727251 Och se på fan vad jag hittade, men det var ju kamraten som tog en bild på mig..😃

Avatar Fallback

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

tallen100  
#727254
anersimyra skrev:Och se på fan vad jag hittade, men det var ju kamraten som tog en bild på mig..😃

Å en riktig röjsåg oxå 👍
Perfekt till gräsröjning, bara brummar på hur tjockt det än är utan ilskvarv, gammal riktig kvalite.

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

Mellberg  
#727257
anersimyra skrev:Och se på fan vad jag hittade, men det var ju kamraten som tog en bild på mig..😃


En imponerande vägg där och stilig huggarblus............ 😎

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

anersimyra  
#727260
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:Och se på fan vad jag hittade, men det var ju kamraten som tog en bild på mig..😃

Å en riktig röjsåg oxå 👍
Perfekt till gräsröjning, bara brummar på hur tjockt det än är utan ilskvarv, gammal riktig kvalite.

Den röjsågen fick ingen annan i laget så mycket som titta åt för då jävlar..😡👊🏻

Användarvisningsbild

Re: Röjning som blev 4 ggr så dyr

anersimyra  
#727261
Mellberg skrev:
anersimyra skrev:Och se på fan vad jag hittade, men det var ju kamraten som tog en bild på mig..😃


En imponerande vägg där och stilig huggarblus............ 😎

De blå brallorna tyckte jag var riktigt stiliga..😅

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).