Gallring

801C-konceptet i mindre kombimaskiner

20 inlĂ€gg 4672 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: 801C-konceptet i mindre kombimaskiner

Vila  
#672335 Tack för tipset! 👍

   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: 801C-konceptet i mindre kombimaskiner

Skogsola  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#672363 Finns en pÄ Klaravik nu.

Avatar Fallback

Re: 801C-konceptet i mindre kombimaskiner

maltex  
#672375 Finns en pÄ Blocket nu för den som Àr sugen.
https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... t/92343968

Avatar Fallback

Re: 801C-konceptet i mindre kombimaskiner

swetrac  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#672461 Visst har vi pÄ Malwa tittat pÄ bÄde 801 och Timberpro! HÀrliga maskiner men den ekonomiska verkligheten gör sig gÀllande i gallring. SvÄrt att bygga en sÄ avancerad maskin i smÄ serier med rimlig ekonomi. Utöver det sÄ Àr jag skeptisk till konceptet i gallring med tanke pÄ att direktlastning Àr i princip omöjlig pÄ 3 meters stickvÀgar. BetrÀffande för försÀljning sÄ representerar 560C var tredje maskin vi tillverkar, totalt har vi levererat 80 st, och för nÀrvarande ca 1 per mÄnad. MÄnga privat maskiner men Àven till nystartade entreprenörer som startar med en Combi som vi ofta byter in mot en skördare och skotare nÀr uppdragen fyller pÄ och man kÀnner sig mogen att anstÀlla en kille/tjej till nÀsta maskin. 1+1 blir aldrig 2 nÀr man gör en kombimaskin men det man tappar i produktion har man till stor del tillbaka i mycket fina andrahandsvÀrden.
mvh
Magnus Wallin
Malwa Forest AB

AnvÀndarvisningsbild

Re: 801C-konceptet i mindre kombimaskiner

Vila  
#672754 Tack för svar, och tips om maskiner till salu! Jag har aldrig trott pÄ direktlastningen som idé. DÀremot att med runtomsvÀngande och nivellerande hytt kunna fÄ en bra arbetsmiljö, med vagnen som bra motvikt, dÀr man ocksÄ kan fÄ med sig virket hem. Men jag har stor förstÄelse för de extra kostnader ett sÄdant kombikoncept medför, och uppskattar svaren mycket!

   TS
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).
Liknande TrÄdar