ons 11 mar 2020, 08:36#630517Igår hade Kinna Sbo sitt årsmöte med val och flera inkomna motioner. Två motioner som handlade om gallring slogs samman, då de var snarlika. Dessa handlade om gallring och gallringsmaskiner. En annan handlade om rötskador i gallringar med krav på användning av pergamentsvamp redan vid stubbsnitt på 4 cm. Här kördes Sbo:t över
Dessa kommer senare drivas på Södras stämma. Övriga motioner kunde alla ställa sig bakom.
Tyvärr blev det fel på ljudanläggningen så det lätt om den ungefär som ett fyrverkeri inomhus. Jag som redan är hörselskadad på ett öra drog mig då tillbaka då. Stackars Lena Ek och de andra som försökte fortsätta.
Hanatorp
Gallring
Kinna Sbo
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in
ons 11 mar 2020, 10:28#630530Att man skulle gallra med mindre maskiner så att det inte blir så breda stickvägar
TS
ons 11 mar 2020, 14:21#630573Är det samma årsmöte som Fredrik skrev om i tråden Det är bara skogsinspektorn som har gallringsbehov!?
I Skene?
I Skene?
ons 11 mar 2020, 18:09#630595Är det någon som har motionerna på papper/pdf?
Skulle vara intressant att läsa
Hittade själv
download/file.php?id=83475 tvillingarnas motion.
Skulle vara intressant att läsa
Hittade själv
download/file.php?id=83475 tvillingarnas motion.
Senast redigerad av hfab ons 11 mar 2020, 19:55, redigerad totalt 1 gång.
Förargelsen över dålig kvalité varar längre än glädjen över ett lågt pris
ons 11 mar 2020, 19:25#630600Här kommer en bild på den motionen som det har varit mest snack om.
Jag har täckt över nedre högra hörnet för att inte lägga ut motionärernas personnummer
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Jag har täckt över nedre högra hörnet för att inte lägga ut motionärernas personnummer
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
ons 11 mar 2020, 19:38#630602Parantes men vad är det för ordning med personnummer på motioner? 😈 Stasi de luxe.
Rottne F12, Volvo EC70, Valtra A75, Kranman P25
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
Stihl MS 201,241,261,362, RS460,480,490, Jonsered 2253WH
ons 11 mar 2020, 19:45#630604Det har tydligen skickats in liknande motioner till fler SBO. Har hört om en liknande som lämnats in till Alvesta SBO. Ska se om den går att få tag på...
tor 12 mar 2020, 08:06#630675
Personnummer är inget som är med på motionerna. Det är något motionären själv skrivit dit. På den motionen som behandlades på Njudungs sbo igår var det bara underskrivet med ort och datum.
Skogsola skrev:Parantes men vad är det för ordning med personnummer på motioner? 😈 Stasi de luxe.
Personnummer är inget som är med på motionerna. Det är något motionären själv skrivit dit. På den motionen som behandlades på Njudungs sbo igår var det bara underskrivet med ort och datum.
tor 12 mar 2020, 09:07#630689Fast detta med informationen på denna motion stämmer ju inte..
En skog som växer, behöver ha utrymme för att kunna just växa eller hur?
Det finns något som kallas för "självgallring" där skogen löser detta med gallring och röjning själv..till viss del,men utan att vi kan ta tillvara på virket...
Att hävda att man gått och varit i skogen i 100.000 timmar ger inte mer rätt för motionen i stort, utan man måste ha forskningen med sig..ha de däremot forskat på detta i 100.000 timmar så hade jag nog lyssnat en stund.
Det som får mig att avstå ens att fungera på detta, är att de utgår från just sin egen fastighet och den skötselmetod som de använder...inte skogsbrukets alla metoder i stort...
En skog som växer, behöver ha utrymme för att kunna just växa eller hur?
Det finns något som kallas för "självgallring" där skogen löser detta med gallring och röjning själv..till viss del,men utan att vi kan ta tillvara på virket...
Att hävda att man gått och varit i skogen i 100.000 timmar ger inte mer rätt för motionen i stort, utan man måste ha forskningen med sig..ha de däremot forskat på detta i 100.000 timmar så hade jag nog lyssnat en stund.
Det som får mig att avstå ens att fungera på detta, är att de utgår från just sin egen fastighet och den skötselmetod som de använder...inte skogsbrukets alla metoder i stort...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar