Gallring

Skador på intilliggande åker

5 inlägg 3448 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skador på intilliggande åker

Bobbytexas  
#598808 Sca Västerbotten hade ett gäng rumäner som gallrade skiftet bredvid vår havreåker och fällde rakt ut på åkern som var mogen att tröskas.
Sca vägrar ersätta skadorna, vart vänder man sig när skogsbolagen vägrar göra rätt för sig?



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Skador på intilliggande åker

fendt311  
#598809 Lokal tidning? Det ger dålig reklam för dom. Brukar inte vara några problem att rätta till misstag efter det.

Användarvisningsbild

Re: Skador på intilliggande åker

Huggar Herman  
#598815 Finns det bildbevis är det väl bara att lämna in en polisanmälan för skadegörelse om man försökt få dem att göra rätt för sig utan att få någon respons.

Avatar Fallback

Re: Skador på intilliggande åker

Avslutat-02  
#598824 Du har rätt att få veta vad firman som kört på entreprenad heter och anmäla dessa.
Sedan anmäla skogsbolaget för sin brist i den totala entreprenaden.

Värdering ska dock göras om skador och hur mycket extra kostnader detta medfört.

Ta sedan kontakt med produktionsledaren och säg helt enkelt: saken är polisanmäld och min jurist har nu tagit över, ni valde att inte delta i diskussioner om det som hänt så detta var den enda vägen framåt.

Glöm inte ersättning för samtal och lidande.

Väljer produktionsledaren att samtala så ta chansen att lösa konflikten då.

Skulle man ändå avstå samtal så är det bara att gå till media och visa upp SCA:s dåliga beteende emot sina potentiella kunder.....

Avatar Fallback

Re: Skador på intilliggande åker

Avslutat-02  
#598828
Bobbytexas skrev:Sca Västerbotten hade ett gäng rumäner som gallrade skiftet bredvid vår havreåker och fällde rakt ut på åkern som var mogen att tröskas.
Sca vägrar ersätta skadorna, vart vänder man sig när skogsbolagen vägrar göra rätt för sig?


Gallrade de eller röjde de? Har inte hört talas om rumänska maskinlag.... men de kan ju finnas för det... :-bd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).