Gallring

Slår på trumman för min gallringsrulle.

27 inlägg 14348 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590930
svampbob skrev:Kan jag starta försäljning?


Absolut! När marknaden för huggningsunderlag är mättad så kan vi använda hur mycket som helst i traktorvägar.

   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Skogstraktorn  
#592792
1572198836_0955d37d-a8e8-4ccc-9dfb-3cd6423e6dd5.jpeg
Mycket smart, var ju givetvis tvungen att gå ut och kolla vad jag hade liggandes, en gammal fodertunna! Den blir bra!

Fäste ett band i ena änden så man kan dra den med sig från träd till träd, sparar ryggen som sagt.

Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Hema  
#592821
svampbob skrev:Kan jag starta försäljning?

Bara ta med o sälja på nästa gallringsdagarna. 👍

Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Robertberg  
#592842 Om någon är intresserad av liknande rulle i Kalmartrakten, 50 cm hög så kan jag nog ordna det en liten tid framöver.

Hör av er via PM isåfall.

Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Danskar´n  
#594019
Skogstraktorn skrev:
1572198836_0955d37d-a8e8-4ccc-9dfb-3cd6423e6dd5.jpeg
Mycket smart, var ju givetvis tvungen att gå ut och kolla vad jag hade liggandes, en gammal fodertunna! Den blir bra!

Fäste ett band i ena änden så man kan dra den med sig från träd till träd, sparar ryggen som sagt.


Jag gillar inte å vara "partykiller", men jag ser risk för att stocken glider av tunnan. Jag föredrar så absolut vägtrumman - "spiral-profilerna" håller stocken på plats. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Skogstraktorn  
#594032 Du har absolut rätt i att en vägtrumma är att föredra, men man tager vad man haver och efter några påfällningar så plattas tunnan till något och glidningsrisken minskar:)

Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

barske  
#594048 Vem vill dra en tunna med sig i skogen ? En vägtrumma är bättre men den är också ganska onödig.

Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Avslutat-02  
#594049 lär sig hantera en fällbänk, fungerar i alla bestånd och inte behöver man släpa runt på den heller.....
men ideen är bra,,, enklare att få till och tar inte så lång tid att resa\ställa i ordning.

kanske till och med gör själva brosslingen enklare... jag kan inte säga för jag har ej testat.

Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Robertberg  
#594072
barske skrev:Vem vill dra en tunna med sig i skogen ? En vägtrumma är bättre men den är också ganska onödig.


En snabb överslagsräkning ger att det är en bit över 200 personer som kan tänka sig att dra en tunna eller liknande föremål med sig i skogen. Baserat på den information som framgår i tråden.

Ser man till antalet medlemmar som inte gillat eller kommenterat så är det över 44 000 som inte vill dra ned sig en tunna i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Göt  
#594079 Höll på och grejade med några vägtrummor som vi grävde ner för några veckor sedan, En rundsling runt trumman gör den väldigt lätt att flytta

Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#594117
Robertberg skrev:
barske skrev:Vem vill dra en tunna med sig i skogen ? En vägtrumma är bättre men den är också ganska onödig.


En snabb överslagsräkning ger att det är en bit över 200 personer som kan tänka sig att dra en tunna eller liknande föremål med sig i skogen. Baserat på den information som framgår i tråden.

Ser man till antalet medlemmar som inte gillat eller kommenterat så är det över 44 000 som inte vill dra ned sig en tunna i skogen.


Ser man till den logiken så är det över 44 000 som inte bryr sig om något som skrivs på skogsforum. =))

   TS
Avatar Fallback

Re: Slår på trumman för min gallringsrulle.

Avslutat-02  
#594118 Det där är nog mer sant än man vill veta...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).