Gallring

har jag fattat prislistan fel?

3 inlägg 4110 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

har jag fattat prislistan fel?

Camaro1969  
#504114 har fått några offerter/förslag på avverkningar.

ett objekt är satt som gallring (men min tanker var sluthuggning)

dock så utgår skogsbolaget från prislistan + 30:-

prislistor är för mig rätt ointressant då de inte alls speglar verkligheten utan är väldigt lågt satta
så jag tänkte nästan slänga den i sopkorgen, tills jag såg att bolaget står för drivningen.

det är även förtydligat i mailet att prislistan är nettopriser och det jag får i börsen...

är det verkligen så med prislistor? att de är nettopriser? kan det väl omöjligen vara eftersom trakterna skiljer sig så pass mkt...

kan prislistan vara "justerad" till mig pga att bolaget står kostnad för drivning?

trakten är ca 4 HA 70 årig skog



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: har jag fattat prislistan fel?

Hema  
#504150 Om du väljer detta, se till att säkra upp ev. återställning, men framförallt framförhållning med risning i körstråk osv. är mycket viktigt och snart kommer allt börja smälta och bli en sörja i skogen. Ställ tydliga krav.

Användarvisningsbild

Re: har jag fattat prislistan fel?

Camaro1969  
#504153 jag vill ju ha det slutavverkat istället, så man får in lite pengar i samband med köp av fastigheten.

men jag tyckte det verkade lite väl generöst att köra prislista +30:- och stå för drivningen?

brukar man ange i kontraktet ang körskador etc? även på slutavverkning

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).