Gallring

Gallringsdagarna 2018

331 inlägg 120574 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Fredrik Reuter  
#521453 Hej,
Det finns en karta på sajten, men här är en direktlänk:

https://goo.gl/maps/8GJk6FqGuxC2

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#521699 Planeringsdag i älgflugornas rike. Många fina demoytor blir det att gallra :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

hlb  
#521723 Men det är billigare än att gå på gymmet, som ser likadant ut när du går som när du kom.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#521726 Ja, håller med till 100%. Nu är det ju dessutom rätt skönt i skogen :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

axwell  
#521851 Extra draghjälp genom ATL reportage !

http://www.atl.nu/skog/gallring-hett-i- ... -112325101

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

ÅsaNisse  
#522643 Ett par funderingar då jag kollade på Gallringsdagarna .se
Biljetter skickas ut till medlemmar på mail. Får man ta med fru/sambo /bror eller är det endast 1 person?
Vädergaranti finns ej?? Det är väl det enklaste att ge garanti för att väder blir det. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522644
ÅsaNisse skrev:Ett par funderingar då jag kollade på Gallringsdagarna .se
Biljetter skickas ut till medlemmar på mail. Får man ta med fru/sambo /bror eller är det endast 1 person?
Vädergaranti finns ej?? Det är väl det enklaste att ge garanti för att väder blir det. :-bd


Det är bara o skaffa inlogg. Jag har sagt till farsan att han får klura ut ett bra namn. :smile:

Du får väl ta Eulalia 1,2 o 3 osv. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522647
ÅsaNisse skrev:Ett par funderingar då jag kollade på Gallringsdagarna .se
Biljetter skickas ut till medlemmar på mail. Får man ta med fru/sambo /bror eller är det endast 1 person?
Vädergaranti finns ej?? Det är väl det enklaste att ge garanti för att väder blir det. :-bd


@Fredrik Reuter kan nog svara på detta?

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Fredrik Reuter  
#522659 Hej,
Javisst kan jag det.
Det är gratis och biljett är inget måste. Vi kommer vid entrén att fråga om du har konto på Skogsforum. Har du inte konto får du gärna lämna din epostadress. Då kommer du få en inbjudan att bli medlem senare.

👍

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#522817 Nästa vecka gör vi placering och fördelning av montrar och demoytor. Redan idag står det klart att det blir en hel del intressanta maskiner att titta på. Profis första svenskbyggda skördare kommer att köra gallring på Gallringsdagarna i år. En intressant maskin när det gäller relationen storlek/kapacitet. Vi vet också att det kommer en ny skördarmodell som premiärvisas i Sverige på Gallringsdagarna och det hoppas vi kunna rapportera om från Metko-mässan i Finland nu i slutet av veckan. Vimeks Dualmaskin ska visa vad den går för och I år ser det också ut att bli fler huggarvagnar och fler traktormärken. Nästan alla utställare som var med förra året återkommer i år. Tillsammans med flera nya företag. Bl a Sampo som visar både skördare och skotare i gallringsdemo.

Området i Fägrida är riktigt bra, med mycket gallringsskog. En del utställare har varit ute och tittat och de är nöjda med vad de ser. Fr o med nästa vecka blir det full fart för oss i skogen med att iordningställa jämförelseytorna. Räkna med bilder och film från förberedelsearbetet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#523228 Här kommer en intressant skördare som premiärvisas i Sverige på Gallringsdsgarna 2018:
Eco Log 550 T-PRO, ny gallringsskördare för stickvägen

   TS
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

pontiacfarmer  
#523366 Blir ju nästan krypavstånd ju ;) .. får ju inte missas ;)

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Bumpkin  
#523587 Funderar på att åka, men har inte riktigt bestämt mej ännu.
Men skulle gärna vilja veta mer om vilja utställare som kommer. Finns det någonstans?

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Fredrik Reuter  
#523588 Visst, jag har börjat lägga in dem, kolla under utställare på https://gallringsdagar.se, där finns en PDF att ladda ner.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Bumpkin  
#523589 ....... hmmm, verkar lite för avancerat för mig. :((
När jag klickar på utställare högst upp händer ingenting. Och när jag scrollar ner på sidan till "utställare" och klickar på där händer ingenting.

Vad gör jag för fel?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).