SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Gallring

Åtta myter om gallring

1371 inlägg 252540 visningar 45 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Åtta myter om gallring

AvaSmitsrq  
#671846 Skogen är vårt allt. Och han bör tas om hand. När det gäller avverkning på vissa platser finns det också speciella standarder som inte tillåter skogen att dö.

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Åtta myter om gallring

AvaSmitsrq  
#674933 Jag köpte nyligen en bil, jag var mycket orolig för att något skulle gå fel, men allt gick bra. Vänliga ungdomar visade mig bilen och lät mig kontrollera allt jag ville ha. De har ett vackert rekreationsområde med naturligt kaffe i obegränsade mängder, te, kakor och Wi-Fi (Alla gratis för besökare)
Jag hade inte tid att komma fram under denna period och bad om att ge mig en annan dag och lovade att lägga till pengar för bokningen. Killarna svarade på begäran utan några pengar. Prep-transaktionen slutfördes snabbt och samtidigt utan krångel, med alla nödvändiga förfaranden följt och alla handlingar som lämnats. Intryck från kommunikation och hela processen är det trevligaste och det är uppenbart att anställda inte arbetar för vinst, men för ett bra namn.
Senast redigerad av Kse ons 21 okt 2020, 10:40, redigerad totalt 1 gång. Anledning: Otillåten reklam

Användarvisningsbild

Re: Åtta myter om gallring

Fredrik Reuter  
#674935 👆 Är numera bannlyst. Jag har tagit bort länkarna men låter inlägget vara kvar ett tag. Stolpskott.

Avatar Fallback

Re: Åtta myter om gallring

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#703638
Fredrik Reuter skrev:👆 Är numera bannlyst. Jag har tagit bort länkarna men låter inlägget vara kvar ett tag. Stolpskott.

Dags att radera stolpskottet

Avatar Fallback

Re: Åtta myter om gallring

Timberjackd  
#713807 Intressant rapport om tillväxt och risker efter gallring kontra ogallrat. Du får gärna göra en rapport på resultat av röjning samt oröjt bestånd🙂

Avatar Fallback

Re: Åtta myter om gallring

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#713808 Vad gäller röjning är det svårt att se några avigsidor så länge man inte går mycket under rekommenderade stamantal.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).