ons 28 dec 2016, 18:33#426788Tänkte köpa de kompletta bältet från Eia, problemet är att de saknar hölster för kilar. Vet nån vart man kan hitta ett hölster för två kilar?
Har nån provat att trycka ner två kilar i ett hölster för sax och kil hölstret? Alltså man trycker ner en kil där saxen ska sitta?
Gallring
Dubbla kilar i hölster (huggarbältet)
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

ons 28 dec 2016, 18:40#426791Det funkar fint.
ons 28 dec 2016, 18:49#426796Husqvarnas med plats för dubbla kilar! Gott att kunna ha med 4 kilar när det är besvärligt.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
2x Jonsered 2152W, Stihl MS 200, MS 362 C-M VW, Jonsered CC2145, Stihl KM130R, Newholland TL90 med Patu 10t och 655 kran, Ilsbo 3020 traktorprocessor
ons 28 dec 2016, 19:11#426806Har gjort ett eget. Gjort om ett husqvarna hölster för två stora kilar samt en rem över kilarna med två tryckknappar på. Tycker kilarna åker ur hölstret annars när man kvistar osv. Köpte lite skinn, nitar och tryckknappar. Funkar perfekt
Re: Dubbla kilar i hölster (huggarbältet)
ons 28 dec 2016, 19:27#426813
Bild på det?
Låter bra.
volvo_per skrev:Har gjort ett eget. Gjort om ett husqvarna hölster för två stora kilar samt en rem över kilarna med två tryckknappar på. Tycker kilarna åker ur hölstret annars när man kvistar osv. Köpte lite skinn, nitar och tryckknappar. Funkar perfekt
Bild på det?
Låter bra.
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
ons 28 dec 2016, 20:39#426852Jag använder ett läderhölster som har plats för 4 stora kilar ( går att klämma i 5) som jag köpt av min lokala handlare. Men jag har sett att Nima säljer dom också. Tror det heter jopema.
Funkar suveränt, tappar aldrig nån kil! Håller även bra till skillnad från eia och hq i plast som gärna spricker efter ett tags hårt användande.
Skapa konto
Funkar suveränt, tappar aldrig nån kil! Håller även bra till skillnad från eia och hq i plast som gärna spricker efter ett tags hårt användande.
Skapa konto
Aldrig helt nöjd...
ons 28 dec 2016, 22:14#426925
Det där verkade inte så dumt
Allan W skrev:Jag använder ett läderhölster som har plats för 4 stora kilar ( går att klämma i 5) som jag köpt av min lokala handlare. Men jag har sett att Nima säljer dom också. Tror det heter jopema.
Det där verkade inte så dumt
tor 29 dec 2016, 12:33#427032Här kommer en bild
Skapa konto
Skapa konto
Re: Dubbla kilar i hölster (huggarbältet)
tor 29 dec 2016, 23:42#427249Snyggt! Tack för bilden
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
-Captain Jack Sparrow
-Captain Jack Sparrow
tis 17 jan 2017, 17:38#431192Ja då är hölster och kilar komna.
Monterat
Skapa konto
Monterat
Skapa konto
tis 17 jan 2017, 21:24#431266Ser bra ut! Hoppas du blir nöjd. Den metallskodda kilen är skitbra vid grova träd med kraftigt baklut, dock lite tyngre i bältet.
Lycka till!
Lycka till!
Aldrig helt nöjd...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar