Gallring

EU bestämmer över vår skog!

17 inlägg 16825 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: EU bestämmer över vår skog!

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#590742 Man kan ju undra hur EU
anser att t.ex. skogsbränder, självgallring, vindfällen, barkborrar m.m. påverkar mängden bunden koldioxid i skogen?
/Niklas

Malwa
Användarvisningsbild

Re: EU bestämmer över vår skog!

rejser  
#590750
Uvskogen skrev:Nå nu har väl ingenting "drabbat oss" än. Det är en bit kvar till beslut.
Men istället för att lakoniskt konstatera "nu är vi drabbade" föreslår jag i all ödmjukhet, ring din riksdagspolitiker. De har alla både E-post och mobiltelefon.

Jag menar mer generellt. Vi fick undantag länge i djurhållning, dom andra fick massa åtgärder, nu har vi inte så bra djurhållning.
Dom andra fick nu drabbar det oss, men i stora hela blev det en bra sak i längden.

Vissa får temporära undantag om det drabbar för hårt eller man är för långt fram. Syftet är ju att påverka många.

Men visst ska man använda sina demokratiska rättigheter. Dock måste man ju läsa propositionerna för att veta helt vad man tittar på, där det fallerar i samhället. Man röstar utan koll, man tycker utan koll.

Men det går ju inte att hitta en neutral vinkling, vare sig i media eller om man läser förslaget själv. Jag tycker inte heller det är roligt, men finns något mer långsiktigt hoppas jag. Hade nog läst det bittert ;)

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).