Gallring

Gallringsdagarna 2017

600 inlägg 184177 visningar 48 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Seb macahan  
#466666 Kommer jag så blir det med husvagn. Jag kan ha en pressening med mig till dig....om du inte vill ha plats inne. Men vi är inte riktigt där ännu i planeringen.

Malwa
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Palakangas  
#466671 ÖSA dagarna samma helg så mitt mål är Alfta. Harrfiske i Voxnan lockar också.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Ingarhs  
#466672
Seb macahan skrev:Kommer jag så blir det med husvagn. Jag kan ha en pressening med mig till dig....om du inte vill ha plats inne. Men vi är inte riktigt där ännu i planeringen.


Jeg kommer med min gamle Bjølset husvagn som i fjor, kanskje vi kan sette opp en presenning i mellom, så slipper jensskog å ta med telt[emoji6]? Uansett, så ser jeg frem i mot Gallringsdagarne 2017!

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

Robertberg  
#466675
JensSkoog skrev:Kommer du med husvagnen, "Seb"?

Forumafton på campen, är ju en höjdare :-bd :-bd

Det hoppas jag, jag har ju bokat sovplats i den :???:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

halvproffs  
#466742 För min del så kommer jag att hjälpa till vid gallringsdagarna. Och naturligtvis kommer jag att vara vid campen på kvällarna. Tar med grill och tillbehör ;-)

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

svampbob  
#467054 Hej, när kommer det en förteckning över vilka koncept som kommer att utföra gallringarna. Blir det fler än under premiäråret?

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Fredrik Reuter  
#467066 Hej,
Det kommer inom några dagar. Håll ut!

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

alsbäck  
#467313 En tråd jag missat. Det är ju på hemmaplan nästan, så det blir ett besök.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Fredrik Reuter  
#468019 Planering idag...


Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2017

mrvimek  
#468024 Lite me plats kanske ;)

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Erre  
#468027 :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Kallkällene  
#468029 Fint läge.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#468042 Det är en alldeles väldigt vacker plats! [emoji2]

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Torbjörn Johnsen  
#468096 Nu börjar området för Gallringsdagarna 2017 ta form och det börjar nu också bli klart vilka maskiner och företag som kommer att finnas på plats i Dalaskogarna 29-30 september. Bl a kommer ni att kunna se Gremos nya lilla skotare 750F i aktion. Rottne siktar på att visa upp nya H8D i arbete för första gången och vi hoppas även att John Deere får med sin nya 8-hjuliga 1170G-skördare. Ytterligare några större maskiner kommer att vara med men det återkommer vi med lite längre fram. Åttahjulig Terriskotare och Kranmans största skogsvagn är andra intressanta maskiner och sen kommer också Husqvarna att visa sin nylanserade proffssåg för första gången för en bredare publik. (kanske lite i största laget för gallring dock)

Idag har vi planerat in 15 olika jämförelseytor och i år blir det lite mer krävande förhållanden än vad vi hade i fjol. Lite tuffare terräng med mer av både lutning och block. Precis som det ser ut i många mellansvenska skogsområden. I morgon ska det byggas skogsväg och schaktas monterytor. Håll utkik på gallringsdagar.se så börjar vi lägga upp de deltagande företagen där nu inom närmaste dagarna

Några bilder från en av jämförelseytorna: välröjt, lite block och höjdskillnader:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2017

Fredrik Reuter  
#468152 Hej,
Idag har vi börjat lägga in utställare och partners för årets gallringsdagar.

Du kan följa uppdateringen på http://gallringsdagar.se

Här är företagen som kommer hittills.

Tack för igår @jano , @anders a , @getost91 , @halvproffs och @uvskogen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).