Gallring

Tråden om gallringsdagarna 2016

582 inlägg 204152 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Torbjörn Johnsen  
#393840 Hav förtröstan @slutaharoligt! Blir det bra i år så kör vi nästa år och då blir det längre norrut och definitivt inte nån (norrländsk eller sydsvensk) älgjaktsvecka.

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#393842
Slutaharoligt skrev:Låg ju åt helv.. fel de här gallringsdagarna, två helger under hösten jagar vi älg och såklart ligger gallringsdagarna på en av dessa :cry:


Inte älgjakt men näst intill...Personalresa med jobbet. Som man väntat på i flera år.
Så det blir ingen gallring för mig. :sad:

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Vardon  
#393856
Slutaharoligt skrev:Låg ju åt helv.. fel de här gallringsdagarna, två helger under hösten jagar vi älg och såklart ligger gallringsdagarna på en av dessa :cry:


Du får ge älgarna en sportslig chans att överleva och gå på gallringsdagar istället...

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

halvproffs  
#393861 Jag måste skriva som flera andra. Har nog ignorerat denna tråd eller jag vet inte varför jag inte kollat. Tycker att det är ett mycket lovvärt initiativ av SFO :-BD .Såg att Vimek i Sundsvall var sugen och det finns ju en röd tråd därifrån. Isteskog, SHR om hon avstår älgjakten, Jag och Famag. Finns säkert flera efter vägen ner. Kan tyvärr inte bestämma mig förrän efter Juli. Hyra av stuga behövs för att träffa många medlemmar så om det går att samordna på någon camping?

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Fredrik Reuter  
#393864 Vad roligt att läsa detta! :-BD

Ang camping så finns ex http://nordiccamping.se/vara-anlaggning ... ng-stugby/

Endast 15 min från gallringsområdet!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Göt  
#393866 Vi är ju flera stycken här i Dalarna kanske vi skulle kunna komma överens och samåka, går nog i alla fall i 4 till i min SAAB och kunde vara kul med sällskap. eller kanske vi blir fler så kan vi åka med flera bilar.

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

halvproffs  
#393871 Eller flygtur med Uven :grin:

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

SHR  
#393876 Hm. Måste nog fundera grundligt på detta, vore nog en stor miss att bomma på första året ni kör detta.

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Torbjörn Johnsen  
#393901 Nu har även Hypro bestämt sig för att vara med på Gallringsdagarna. Det innebär att vi nu också får med gallring med traktorprocessor. Här är listan över vilka gallringskoncept som visas upp med ful dokumentation:

-Stickvägsgående skördare & stickvägsgående skotare
-Beståndsgående skördare & stickvägsgående skotare
-Beståndsgående skördare & skotare
-Gallringsprocessor på traktor & skotning med huggarvagn
-Processor och skotare i ”ATV-storlek”
-Motormanuellt med mindre lunnare eller ATV/huggarvagn

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Vardon  
#393909 Ja! på HLBs processorträff avskrev jag hypro men nu är jag sugen på att köpa en så jag behöver se dem igen!

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

JohannesG  
#393918 Om man inte har möjlighet att vara med båda dagarna, vilken är bäst att komma på?

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Torbjörn Johnsen  
#393975 Det ska inte vara någon stor skillnad. Möjligen att vissa "forumister" kan vara lite tröttare på fredag:-)

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Torbjörn Johnsen  
#393976 Lördag menar jag givetvis!

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

sundelius  
#393980 Nu har jag anmält mig :smile:
Extremt viktigt nu att vi fixar ett boende där vi kan umgås :!: :!: :!:
Jag är frivillig till att boka något, pm:a mig om intresse och ni som har lokalkännedom vilket boende som skulle vara bäst.

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

JensSkoog  
#393984 Jag har ochså anmält mig, och blir gärna med på sambokning, @sundelius :-BD
Måste ju finnas någon camping där så man får kastat upp sitt tält :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).