Gallring

Tråden om gallringsdagarna 2016

582 inlägg 203993 visningar 61 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

SHR  
#413464 Kollade precis på filmen, riktigt grym :-BD

Malwa
Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Larsi  
#413553 Även barnbarnen tyckte det var intressant och roligt med gallringsdagarna.

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Göt  
#413560 Synd att man inte hade möjlighet att komma för det verkar ha varit väldigt intressant, ser fram emot nästa tillfälle för ni har gjort ett jättejobb :-BD ^:)^ \M/ Fast nog var det lite dryg musik till videon.

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Hema  
#413584 Kanonjobb!!

Kommer ihåg att vi var några som reagerade på att malworna var så tysta och det framgick väldigt bra i klippet. Hos Kranman stod det en Bison 10000, så jag antog att de hade använt den, men då hade de bara fler godisbitar på plats sas.. :)

Nee det var illa att man inte kunde medverka på lördagen också. Även om det inte var i storlek med Elmia, var det en del som man missade att kolla in ordentligt iaf. Men bra väder på fredagen och älgflygorna höll sig borta. :-BD

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#413942 Summering av gallringsdagarna http://www.mynewsdesk.com/se/pressrelea ... =send_list
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418362 Hittade detta i fiberföreningens inkorg :mrgreen: https://www.paperton.com/shelf/reader/m ... ba#page/32

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#418778 Gallringsråden når inte ut http://www.skogen.se/nyheter/gallringsrad-nar-inte-ut
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

hfab  
#722838
Torbjörn Johnsen skrev:Jodå halvproffs, vi har pratat om att följa upp det här över tid. Kanske första gången om 5 år. Vi kommer ju att ha bra ingångsdata och sen är det ju bara att mäta upp det på nytt.

Visst har det snart gått 5år?
Blir det någon uppföljning @Torbjörn Johnsen ?

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Torbjörn Johnsen  
#722847 Jo, det hade varit väldigt intressant. Tyvärr har området delvis påverkats av kompletterande gallring som gjordes efter GD 2016. De flesta ytor har körts igenom med större maskiner och stickvägar har breddats eller huggits upp nya i några fall. Ett område (Kranmans) har t o m gallrats en gång till(!)

Jag ska kolla nån dag när jag far förbi om det finns något som kan vara värt att titta på och återkommer.

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

hlb  
#722849 Synd att detta skulle förstöras. Var ju oerhört intressant, i alla fall jag tyckte det.

Avatar Fallback

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#722923
hlb skrev:Synd att detta skulle förstöras. Var ju oerhört intressant, i alla fall jag tyckte det.

Håller med

Användarvisningsbild

Re: Tråden om gallringsdagarna 2016

Boman  
#746613 Hur ser det ut blir det nån skogsdag i sfo regi i år? Var bra när det var i Tidaholm! Favorit i repris!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).