Gallring

Utskjut skogsvagn atv (Avestavagn)

6 inlägg 7411 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Utskjut skogsvagn atv (Avestavagn)

bsson  
#222075 Förutsättningar: Mindre skifte, tänker mig rensa diken, lösa vedhanteringen och köra ris.

Fråga till erfarna: Står i valet mellan Avestavagnen 3.4 eller en jussi 400. Bägge med vinch, flak, gripskopa och drivning till samma pris (jussi har även elstart). Primär fråga är kranlängden. Hur mkt betyder 60 cm extra? Givetvis tacksam för övriga synpunkter.



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Utskjut skogsvagn atv (Avestavagn)

bsson  
#222087 Även tacksam på synpunkter vad gäller Avesta 3.4 kontra 4.2 eller om ramstyrning på 3.4 kan kompensera utskjut.

   TS
Avatar Fallback

Re: Utskjut skogsvagn atv (Avestavagn)

skogsbonne  
#222457 jag skulle aldrig byta våran 4.2 till en 3.4 för man kan inte få för lång kran :) det enda vi saknar på våran är ramstyrningen men man kan ju köpa till :)

Användarvisningsbild

Re: Utskjut skogsvagn atv (Avestavagn)

anersimyra  
#222465 Utskjutet på Avestan är suveränt vid riskörning, Stickan är riktigt stark, bra då man kan dra tungt virke närmare vagnen. Ramstyrningen gör så lite på räckvidden, så räckvidd är inget argument för att skaffa detta.
Mvh Anders.

Avatar Fallback

Re: Utskjut skogsvagn atv (Avestavagn)

bsson  
#224273 tacksam för svar. Har nu beställt en avesta 3.4 med vinch, skopa, flak och ramstyrning. Tror det blir utmärkt för mina syften.

   TS
Avatar Fallback

Re: Utskjut skogsvagn atv (Avestavagn)

skogsbonne  
#224326 Det blir nog bra men om du har prövat en 4.2 vill du inte ha en 3.4 för man kan aldrig få för lång kran :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).