John Deere 770 D 6wd och John Deere 1210 E 8wd
Gallring
positiva och negativa saker om h412
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in #140342vad har ni för positiva och negativa saker om h412 aggregatet??
TS

#141280har kört med ett 412 nu i ca 6 månader och det enda jag svär över ibland är den lilla tanken till kedjeoljan... det räcker liksom inte två skift, och att det saknas en kvistkkniv
annars är det i mitt tycke ett kalas aggregat! driftsäkert och när det behövs relativt lätt reparerat!
annars är det i mitt tycke ett kalas aggregat! driftsäkert och när det behövs relativt lätt reparerat! #143546Hej har kört ett 412 nu sen augusti 09. Har i skrivande stund gått 7100tim. Har gått relativt bra tycker jag. Litet och smidigt är det. Tycker inte om flerträdshanteringen på det, Vi har Black bruin rotatorn,så det är den lilla flerträden. Det som gått sönder är matarvalsarmarna och fällbygeln. Nu på 7000 timmars servicen så vart det en hel del svets på aggkroppen/såglåda. sågmotor byttes på 5000tim. Vi har haft en medelstam på 0,079 på årsbasis. men det har ju blivit någon frötall och nån liten slutavv. så man ska nog ha 754/414 om man ska köra blandat.
#144594här finns en till tråd om H412
viewtopic.php?f=10&t=8088&p=119944#p119944
kan tillägga att min 412 är relativt tidigt aggregat nu har dom ju förstärkt aggrgatstomme o tiltlänk så de ha dom fått till
det är mest elektroniken som är de sämsta på dom
viewtopic.php?f=10&t=8088&p=119944#p119944
kan tillägga att min 412 är relativt tidigt aggregat nu har dom ju förstärkt aggrgatstomme o tiltlänk så de ha dom fått till
det är mest elektroniken som är de sämsta på dom
Annran köre Navara sjålv köre je Na'värre
#146787ackumulatorn bakom brösthjulen sprack häromdagen... den var inte rolig att byta... det skrivs upp på den negativa listan! Den var dock billig
#148783jag gjorde en liten ombyggnation på mitt 412 nu, jag fimpade bort alla jävla 1/4 som gick från aggregatet o genom tiltlänken upp till rotatorn, resultatet blev enkel slangdragning o MYCKET starkare rotator
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Annran köre Navara sjålv köre je Na'värre
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar