Självvald väg i egen skog
Gallring
Manuell huggning/gallring

ons 10 feb 2021, 13:10#699840
Tack "isteskog", men vi får se i morgon hur slutresultatet blir. Tar upp P25 och kör i egen skog för första gången. Ger mig för idag, 3 st 201-tankar räcker för säsongens första gallring. Är en jä-la skillnad på tomtfällningar av träd mot att gå i bergssluttningen och gallra!
Men samtidigt så är det kul att vara >16 kg lättare jämfört med den här tiden förra året. Känner mig lika smidig och rask som en ekorre numera. 😀
(@Mangan, sant! Så är det men har inte lyckats fått loss tid förrän nu den här huggsäsongen 🙃)
isteskog skrev:Fin gallring, Uven... 😀
Tack "isteskog", men vi får se i morgon hur slutresultatet blir. Tar upp P25 och kör i egen skog för första gången. Ger mig för idag, 3 st 201-tankar räcker för säsongens första gallring. Är en jä-la skillnad på tomtfällningar av träd mot att gå i bergssluttningen och gallra!
Men samtidigt så är det kul att vara >16 kg lättare jämfört med den här tiden förra året. Känner mig lika smidig och rask som en ekorre numera. 😀
(@Mangan, sant! Så är det men har inte lyckats fått loss tid förrän nu den här huggsäsongen 🙃)
ons 10 feb 2021, 14:01#699847
Bra jobbat! Tjoho! 👍 🌲
Uvskogen skrev:Men samtidigt så är det kul att vara >16 kg lättare jämfört med den här tiden förra året. Känner mig lika smidig och rask som en ekorre numera. 😀
Bra jobbat! Tjoho! 👍 🌲
Självvald väg i egen skog
ons 10 feb 2021, 15:39#699859Härligt Uvskogen. 16kg lättare är bra jobbat. 👍Snart är det väl bara som utrycket, kvar av dig?
Bröst och bringa som en cornflakes flinga,
Bröst och bringa som en cornflakes flinga,

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).