Gallring

Gallring, Manuellhuggningar

3214 inlägg 1003063 visningar 188 följer Svara, dela mm...  
Den här tråden har en sammanfattning på första sidan.
Malwa

Re: Gallring, Manuellhuggningar

alias  
isteskog skrev:Klar med det jag tänkt hugga. Är lite kvar där det är för sankt och lite i ett bestånd där det ska gallras. Ca 1500 m3f blir det nog...1.5 årshuggning, men jag klagar inte, neråt Bollnäs ser det för dj---ligt ut!

1500 m3fub med givna förutsättningar (stormfällt och tidvis fastfruset och djupsnö) på ett knappt halvår - då kan du inte ha legat på latsidan!

Starkt jobbat! 💪 👍

MVH
Alias

Malwa Combi i 5:e generationen

isteskog  
#912249Hälften har jag haft hjälp med av skördare, men rotkapat åt denne då. Man är ju inte 25 år längre..... 🙂

TS

alias  
JensSkoog skrev:Det blir inte bara snyggt, alias, det blir så vackert att jag nästan blir tårögd 🤩 🤩 🤩
Ser fram emot en bild därifrån när det blir vår och grönkronorna kommer 😀

@JensSkoog:
Här kommer ett par foton på begäran:

1782044645_5782.jpg

1782044645_5775.jpg

Tog några grundytor och hamnade på 15m2/ha i snitt och tror att övre höjd låg på 11-16 m.

Vet inte om det är att anse som hårt eller löst gallrat - stämplade uttaget under lövad säsong 2024 och siktade på att gynna kronorna hos utvecklingsbara stammar av acceptabel kvalitet.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
alias skrev:
JensSkoog skrev:Det blir inte bara snyggt, alias, det blir så vackert att jag nästan blir tårögd 🤩 🤩 🤩
Ser fram emot en bild därifrån när det blir vår och grönkronorna kommer 😀

@JensSkoog:
Här kommer ett par foton på begäran:

1782044645_5782.jpg

1782044645_5775.jpg

Tog några grundytor och hamnade på 15m2/ha i snitt och tror att övre höjd låg på 11-16 m.

Vet inte om det är att anse som hårt eller löst gallrat - stämplade uttaget under lövad säsong 2024 och siktade på att gynna kronorna hos utvecklingsbara stammar av acceptabel kvalitet.

MVH
Alias

Jag tycker det ser lagom ut.😃

Annons:
Svenska skogsplantor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).