Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
Gallring
Gallringsdagarna 2017
Re: Gallringsdagarna 2017
tis 27 sep 2016, 19:50#409561Man behöver nog ett riktigt skägg för att hålla jämnt skägg med @jensskoog när de gäller sova ute, jag fegade ur direkt trots upprepade påstötningar

tis 27 sep 2016, 19:56#409564
Du hade inte alls behövt sova ute, du kunde delat Vardons bil med mig, där var det varmt och mjukt......................................................................inte
gnisten83 skrev:Man behöver nog ett riktigt skägg för att hålla jämnt skägg med @jensskoog när de gäller sova ute, jag fegade ur direkt trots upprepade påstötningar
Du hade inte alls behövt sova ute, du kunde delat Vardons bil med mig, där var det varmt och mjukt......................................................................inte
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
tis 27 sep 2016, 21:13#409591
Jag har sovit i Hiluxen förut så vid övertalande hade du nog lyckats.
Ävan om sängen på hotellet var inbjudande ,
Hur som slipper ni nog mig ej nästa år heller ,
gnisten83 skrev:Jag lovade att köra in Tåndemåla till hotellet![]()
så där var ännu varmare
Jag har sovit i Hiluxen förut så vid övertalande hade du nog lyckats.
tis 27 sep 2016, 21:31#409598
Gott det Tåndemåla, vi ses om ett år
Gnistan, där försvann ditt alibi din fegis
Tåndemåla skrev:gnisten83 skrev:Jag lovade att köra in Tåndemåla till hotellet![]()
så där var ännu varmare
Jag har sovit i Hiluxen förut så vid övertalande hade du nog lyckats.Ävan om sängen på hotellet var inbjudande ,
![]()
Hur som slipper ni nog mig ej nästa år heller ,
Gott det Tåndemåla, vi ses om ett år
Gnistan, där försvann ditt alibi din fegis
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
tis 27 sep 2016, 23:08#409608Köpte mig 2017-kalende när jag var i Strömstad, och nu är båda Skogens Veteraner i Dalskog och
Gallringsdagarna inskrivna - får se vad fruntimmeret säger om två Sverigevisit på en vecka
Gallringsdagarna inskrivna - får se vad fruntimmeret säger om två Sverigevisit på en vecka
Jack of all trades, master of none!
Re: Gallringsdagarna 2017
tor 29 sep 2016, 18:39#409877@jensskoog, hon blir nog rädd du ska emigrera
@sundelius, jag får väl skärpa till mej och inte skylla på stackars @tåndemåla, dock beror de lite på hur långt upp i Sverige de hamnar 2017 om jag hinner åka upp då
@sundelius, jag får väl skärpa till mej och inte skylla på stackars @tåndemåla, dock beror de lite på hur långt upp i Sverige de hamnar 2017 om jag hinner åka upp då
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
tor 29 sep 2016, 19:03#409882
Hon är väl hellre rädd jag ska komma hem med någon diger maskin som inte ryms i gården
Men jag hoppas du tar turen @gnisten.
Det var mycket roligt att träffa den hårda kärnan i Skogsforum
gnisten83 skrev:@jensskoog, hon blir nog rädd du ska emigrera![]()
Hon är väl hellre rädd jag ska komma hem med någon diger maskin som inte ryms i gården
Men jag hoppas du tar turen @gnisten.
Det var mycket roligt att träffa den hårda kärnan i Skogsforum
sön 02 okt 2016, 18:26#410534Gjorde en lång vandring med fruntimmer och hund idag, och fikk syn för hur man gallrar i den
här delen av Norge - om man gallrar als
Uppe i bergen inre Vestfold, och det skulle inte löna sig att hämta ut gallringsvirket
Senn kom min dotter på fånen och berättade att hon och gubben hade funnit vart gallringsdagerna 2017 skulle vara
- ROT var det visst, vid Rv 70, som dom körde genom efter visit i Orsa/Mora/Siljansjön. Vackert lantskap och skog i behov av gallring
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Uppe i bergen inre Vestfold, och det skulle inte löna sig att hämta ut gallringsvirket
Senn kom min dotter på fånen och berättade att hon och gubben hade funnit vart gallringsdagerna 2017 skulle vara
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
sön 02 okt 2016, 18:32#410535det låter bra med Rot. Ligger i Älvdalen i Dalarna
sön 02 okt 2016, 20:08#410558
Är det uppe i Hjertås @Jens Skoog ? I så fall blir väl inte o-löparna glada.
JensSkoog skrev:Gjorde en lång vandring med fruntimmer och hund idag, och fikk syn för hur man gallrar i den
Uppe i bergen inre Vestfold, och det skulle inte löna sig att hämta ut gallringsvirket![]()
Senn kom min dotter på fånen och berättade att hon och gubben hade funnit vart gallringsdagerna 2017 skulle vara![]()
- ROT var det visst, vid Rv 70, som dom körde genom efter visit i Orsa/Mora/Siljansjön. Vackert lantskap och skog i behov av gallring
Är det uppe i Hjertås @Jens Skoog ? I så fall blir väl inte o-löparna glada.
Essentially, all models are wrong, but some are useful. (George E P Box, 1979)
sön 02 okt 2016, 20:34#410566
Du är bra känd här, @Ifq
Nej, det är uppe i Andebu, och jag undrar om det är något bolag som äger skogen där
lfq skrev:Är det uppe i Hjertås @Jens Skoog ? I så fall blir väl inte o-löparna glada.
Du är bra känd här, @Ifq
Nej, det är uppe i Andebu, och jag undrar om det är något bolag som äger skogen där
sön 02 okt 2016, 23:43#410601
Är det i dina trakter, @Göt ?
Har länge önskat se den biten av Sverige igen. Var där
ungefär hundra år tilbaks, eller så.
Men om alla pratar Älvdalsk, så blir det väl lite svårt att
prata med folk. Har inte det blivit anerkänd som ett språk nu?
Göt skrev:det låter bra med Rot. Ligger i Älvdalen i Dalarna
Är det i dina trakter, @Göt ?
Har länge önskat se den biten av Sverige igen. Var där
ungefär hundra år tilbaks, eller så.
Men om alla pratar Älvdalsk, så blir det väl lite svårt att
prata med folk. Har inte det blivit anerkänd som ett språk nu?

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).