Gallring

Alstor 850H med Keto Forst Eco rullmatat skördaraggregat

42 inlägg 7398 visningar 9 följer Svara, dela mm...  
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Alstor 850H med Keto Forst Eco rullmatat skördaraggregat

svampbob  
#900347Får vi se några bilder på hur dom har löst det tekniskt, någon ackumulerade funktion på hydrauliken?

Malwa Combi i 5:e generationen
Användarvisningsbild

Ryds Gård  
#900350Hej
Du ser, mot slutet, att blir det för jevligt så backar drivningen 30 cm och tar ny fart med hårdare grepp. Löser oftast svåra kvistar. Det mesta åker dock rätt igenom. Gissar runt 1,5-2 m/s.

TS
Användarvisningsbild

Ollep  
#900367Jag är väldigt nyfiken på keto agg, har 850c nu med Tapio170 men funderar på att byta till ett keto. Vad väger aggregatet? Och hur exakt är dia/längmätningen?

Användarvisningsbild

Ryds Gård  
#900370Hej Ollep
Det väger 305 kg enligt Ketos hemsida.

Jag har inte kontrollmätt, men så länge inte banden slirar så känns det noggrant. Mätningen sitter ju i bandet. Det är ju ändå ett litet proffsaggregat, så det har de förhoppningsvis fått till.

Du vet ju själver att även med Tapiot får man meckla lite vid större kvist eller kurviga träd. Så är det ju här med.

Mvh Martin

TS
Användarvisningsbild

Ollep  
#900372Okej, tack för svar skall spåna vidare på det här.

Användarvisningsbild

Ryds Gård  
#900379Tog några bilder på displayen samt instrumentering imorse.

TS
Användarvisningsbild

Lindveden  
#900384Knapparna i spakarna,e det nåt man kan välja själv vilka funktioner man vill ha på respektive knapp eller e det ej valbart?

Användarvisningsbild

Ryds Gård  
#900385Hej
Du ser bilden Inställningar för spakar... Det är bara att dribbla efter eget huvud.

TS

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Lindveden skrev:Knapparna i spakarna,e det nåt man kan välja själv vilka funktioner man vill ha på respektive knapp eller e det ej valbart?

Just nu finns två fasta lägen, läge A där knapparna sitter snarlikt med för Tapio-aggregatet och läge B som mer liknar hur knapparna sitter på större skördare med öppna/stäng/tilt upp i höger vippa.

Användarvisningsbild

paavo25  

Tuben ville jag sku se på denne

Användarvisningsbild

Hypro450xl  
Ryds Gård skrev:Idag körde jag mina första tre timmar med Alstorn och Keto aggregatet. Första intryck.... Dra åt faen vilken kapacitet!
Inte lätt att filma, men här kommer i alla fall en 22 cm gran som fick plikta med livet...
Slurpade i mig 9 fub på tre timmar. De största var 31 cm och det gick förvånansvärt bra 💪
Kan säga att jag fick bete mig rejält offensivt för att maskinen skulle kännas lätt eller trött. Kapsågen är en best på 10cc som inte heller den gjorde mig besviken.
Sååå nöjd. Fler filmer lär komma..

Undrar om du kört mycket och hur tycker du det går??

Användarvisningsbild

Ryds Gård  
#905470Hej
100 timmar, varav 85 produktion.
130 fub. 2129 träd.
Jämfört stegmataren Tapio 160 så är det ljusår emellan.
Toknöjd.

TS
Användarvisningsbild

paavo25  
#905535Jag såg videon ovan en gång till. kraften tar ju slut. En motor till inklusive pump för att hålla trycket uppe,
Alternativt 20hk till och mer tryck i pumpen.

Användarvisningsbild

Bax  
#905542Alternativt högre varvtal, det där låter ju nästan som lite förhöjd tomgång (?)

Användarvisningsbild

Vedproducent  
Ryds Gård skrev:Hej
100 timmar, varav 85 produktion.
130 fub. 2129 träd.
Jämfört stegmataren Tapio 160 så är det ljusår emellan.
Toknöjd.

Nu vill jag inte vara dryg men 1,3 fub i timmen låter extremt lite. Det får vara väldigt klent om det ska bli mindre än 2 fub per timme för mig med Stegmatare. Stämmer verkligen dom volymerna du angett?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).