Gallring
Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge
tis 17 okt 2017, 19:06#477147Tack för tips. Fick via Hypro kontakt med olika personer/entreprenörer som har Hypro. Via en av dom fick jag napp. Han ska kolla på objektet om några veckor så ser vi om han åtar sig mina objekt.
TS

Re: Sökes: Gallring med Hypro-traktorprocessor Blekinge
tis 17 okt 2017, 21:36#477193Glöm inte att du redovisningsplikt till oss
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
tis 17 okt 2017, 22:33#477208
Självklart Sundelius, jag återkommer om han tackar ja och sedan med utfall
sundelius skrev:Glöm inte att du redovisningsplikt till oss
Självklart Sundelius, jag återkommer om han tackar ja och sedan med utfall
TS
fre 03 nov 2017, 16:27#479416Har nu visat bestånden för min nya entreprenör. Han kommer gallra med Hypro monterad på bärare. Alltid nervöst att släppa sina favoritbestånd i händerna på okända, men han hade samma syn som mig på täta bestånd, långt mellan vägarna osv.
Det är ca 2 ha som ska gallras. 25 åringa bestånd med ca 2500 stammar per hektar där det är som tätast. Ca 150 m3 sk enl skogsbruksplanen.
Ska bli intressant att se hur utfallet blir.
Mina föräldrar körde en lätt gallring på timme med Rottne H8, uttag 25 m3/ ha, som gick plus minus noll.
Ska se hur set blir. Är ju dock främst ute efter täta, virkesrika och stormfasta bestånd, även om det kostar lite nu. Ska bli spännande det här.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Det är ca 2 ha som ska gallras. 25 åringa bestånd med ca 2500 stammar per hektar där det är som tätast. Ca 150 m3 sk enl skogsbruksplanen.
Ska bli intressant att se hur utfallet blir.
Mina föräldrar körde en lätt gallring på timme med Rottne H8, uttag 25 m3/ ha, som gick plus minus noll.
Ska se hur set blir. Är ju dock främst ute efter täta, virkesrika och stormfasta bestånd, även om det kostar lite nu. Ska bli spännande det här.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
ons 27 dec 2017, 17:21#488265Denna tråden har jag helt missat men jag arbetar inte utanför min egen fastighet så det spelar ingen roll men skulle av vänlighet svarat i alla fall.
(har inte motorsågskörkort för att lättare kunna säga nej)
Hoppas du blir nöjd med Hypron som kommer.
(har inte motorsågskörkort för att lättare kunna säga nej)
Hoppas du blir nöjd med Hypron som kommer.
mån 15 jan 2018, 18:42#491949Tack för vänligt svar @kärrabol.
Har skogen ca 1 mil från dig. Om jag inte misstar mig har du jobbat i min morfar och mormors skog i Bengtsboda. Detta var så klart ett tag sedan, men kan ha fel..
.
Hypron är på g så hoppas som andra på köldgrader...
Har skogen ca 1 mil från dig. Om jag inte misstar mig har du jobbat i min morfar och mormors skog i Bengtsboda. Detta var så klart ett tag sedan, men kan ha fel..
.Hypron är på g så hoppas som andra på köldgrader...
TS
lör 03 apr 2021, 14:13#707921@alias:
Det blev gallrat med en hyprobärare. Jag skotade ut. Blev väldigt nöjd. Du hittar bilder, uppföljning och lite blandat i en tråd jag skapade om gallringen:
Gallring med Hypro-bärare
Det blev gallrat med en hyprobärare. Jag skotade ut. Blev väldigt nöjd. Du hittar bilder, uppföljning och lite blandat i en tråd jag skapade om gallringen:
TS
lör 03 apr 2021, 18:49#707981
Tackar!
Hade missat den tråden på något vis.
MVH
Alias
Traktordave skrev:@alias:
Tackar!
Hade missat den tråden på något vis.
MVH
Alias
"Investera i mark, jag har hört att det inte tillverkas längre!"
-Mark Twain
-Mark Twain

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).