the problem is not the problem the problem is your attitude about the problem
Gallring
Gallringsdagarna 2017
tor 03 aug 2017, 21:43#466666Kommer jag så blir det med husvagn. Jag kan ha en pressening med mig till dig....om du inte vill ha plats inne. Men vi är inte riktigt där ännu i planeringen.

tor 03 aug 2017, 21:48#466671ÖSA dagarna samma helg så mitt mål är Alfta. Harrfiske i Voxnan lockar också.
tor 03 aug 2017, 21:49#466672
Jeg kommer med min gamle Bjølset husvagn som i fjor, kanskje vi kan sette opp en presenning i mellom, så slipper jensskog å ta med telt[emoji6]? Uansett, så ser jeg frem i mot Gallringsdagarne 2017!
Seb macahan skrev:Kommer jag så blir det med husvagn. Jag kan ha en pressening med mig till dig....om du inte vill ha plats inne. Men vi är inte riktigt där ännu i planeringen.
Jeg kommer med min gamle Bjølset husvagn som i fjor, kanskje vi kan sette opp en presenning i mellom, så slipper jensskog å ta med telt[emoji6]? Uansett, så ser jeg frem i mot Gallringsdagarne 2017!
Maskiner: Polaris Sportsman 850 Touring, Kranman T1750, P25B Prosessor
tor 03 aug 2017, 21:53#466675
Det hoppas jag, jag har ju bokat sovplats i den
JensSkoog skrev:Kommer du med husvagnen, "Seb"?
Forumafton på campen, är ju en höjdare![]()
Det hoppas jag, jag har ju bokat sovplats i den
"Du kan ta smålänningen ur Småland men aldrig Småland ur smålänningen"
fre 04 aug 2017, 07:12#466742För min del så kommer jag att hjälpa till vid gallringsdagarna. Och naturligtvis kommer jag att vara vid campen på kvällarna. Tar med grill och tillbehör ;-)
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
sön 06 aug 2017, 15:57#467054Hej, när kommer det en förteckning över vilka koncept som kommer att utföra gallringarna. Blir det fler än under premiäråret?
"For a successful technology, reality must take precedence over public relations, for Nature cannot be fooled"
- Richard Feynman
- Richard Feynman
sön 06 aug 2017, 16:52#467066Hej,
Det kommer inom några dagar. Håll ut!
Det kommer inom några dagar. Håll ut!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
tis 08 aug 2017, 18:39#467313En tråd jag missat. Det är ju på hemmaplan nästan, så det blir ett besök.
mån 14 aug 2017, 11:42#468019Planering idag...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
mån 14 aug 2017, 21:22#468096Nu börjar området för Gallringsdagarna 2017 ta form och det börjar nu också bli klart vilka maskiner och företag som kommer att finnas på plats i Dalaskogarna 29-30 september. Bl a kommer ni att kunna se Gremos nya lilla skotare 750F i aktion. Rottne siktar på att visa upp nya H8D i arbete för första gången och vi hoppas även att John Deere får med sin nya 8-hjuliga 1170G-skördare. Ytterligare några större maskiner kommer att vara med men det återkommer vi med lite längre fram. Åttahjulig Terriskotare och Kranmans största skogsvagn är andra intressanta maskiner och sen kommer också Husqvarna att visa sin nylanserade proffssåg för första gången för en bredare publik. (kanske lite i största laget för gallring dock)
Idag har vi planerat in 15 olika jämförelseytor och i år blir det lite mer krävande förhållanden än vad vi hade i fjol. Lite tuffare terräng med mer av både lutning och block. Precis som det ser ut i många mellansvenska skogsområden. I morgon ska det byggas skogsväg och schaktas monterytor. Håll utkik på gallringsdagar.se så börjar vi lägga upp de deltagande företagen där nu inom närmaste dagarna
Några bilder från en av jämförelseytorna: välröjt, lite block och höjdskillnader:
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Idag har vi planerat in 15 olika jämförelseytor och i år blir det lite mer krävande förhållanden än vad vi hade i fjol. Lite tuffare terräng med mer av både lutning och block. Precis som det ser ut i många mellansvenska skogsområden. I morgon ska det byggas skogsväg och schaktas monterytor. Håll utkik på gallringsdagar.se så börjar vi lägga upp de deltagande företagen där nu inom närmaste dagarna
Några bilder från en av jämförelseytorna: välröjt, lite block och höjdskillnader:
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tis 15 aug 2017, 10:26#468152Hej,
Idag har vi börjat lägga in utställare och partners för årets gallringsdagar.
Du kan följa uppdateringen på http://gallringsdagar.se
Här är företagen som kommer hittills.
Tack för igår @jano , @anders a , @getost91 , @halvproffs och @uvskogen
Skapa konto
Idag har vi börjat lägga in utställare och partners för årets gallringsdagar.
Du kan följa uppdateringen på http://gallringsdagar.se
Här är företagen som kommer hittills.
Tack för igår @jano , @anders a , @getost91 , @halvproffs och @uvskogen
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).