Information om forumet

Moderatorloggen

63 inlägg 109128 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#589741 Tråden "Vi behöver en Greta i skogen" åkte ut.

Diskussionen om klimat och naturvård borde vi kunna föra utan att förfalla till vulgärmedias infama personpåhopp på olika debattörer.

Det som fanns av relevant diskussion i tråden har diskuterats här otaliga gånger på alla andra ställen där det diskuterats naturvård kontra skogsbruk.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#598487 Tråden om Stihls kalender för 2020 har nu flyttats till karantän.
Detta efter att den anmälts flertal gånger och från början mest såg ut att skapats för att provocera.

Det finns flera kvinnor som är medlemmar på Skogsforum och några har hört av sig och tycker att nakenbilder (även lättklädda) väcker anstöt och Skogsforum är till för alla som gillar skog, skogsbruk och skogsmaskiner, det hoppas jag alla är med på!

Jag har även pratat med Stihl Norden om kalendern och de tar avstånd från kalendern och har inte tagit in den till Sverige sedan många år tillbaka.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Kse  
#600595 Tråden; SKOGSSTYRELSEN SLUTAR KÖPA SÅGAR FRÅN STIHL PGA KALENDER, är lagd i karantän efter flertalet anmälningar.

Jag har efter flertalet uppmaningar om att hålla sig till ämnet, inte göra personliga påhopp och annat trams bestämt att ta bort tråden.
Om den återkommer är är i nuläget oklart.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Kse  
#600973 Tråden ”Fria debatten” åkte i karantän då den innehåller personliga påhopp, ren vuxenmobbning, tvivelaktiga utpekanden efter egen efterforskning och till slut lite lättklädda damer.

Tråden i sin helhet är inget som Skogsforum ställer sig bakom och den kommer inte att läggas ut igen.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#601436 Tråden om febril aktivitet har tagits bort efter önskemål från trådstartaren. Det är en kombination av önskemålet och att tråden spårat ur som föranledde borttagningen annars är låsning ett alternativ.

Tänk på att försöka hålla dig till ämnet när du skriver, det kan vara enerverande när en tråd spårar ur och svårt att få den på rätt spår igen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Kse  
#639606 Tråden ”Hyggesfritt affärsmodell” åkte i karantän för redigering.

Efter flertal uppmaningar att hålla sig till ämnet, ett antal anmälningar och lite hånfulla emojis så lägger vi tråden i karantän.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Kse  
#639607 Även tråden ”Sveriges tre trädslag” är lagd i karantän redan förra veckan, glömde lägga till det här.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#667400 Tråden om USA-valet är lagd i karantän. Forumägarnas motivering:

"Tråden saknar helt skoglig koppling men innehåller däremot en del politisk propaganda. Den saknar koppling till svensk politik eller ev politisk påverkan av intresse för skogsbruket då den mest avhandlar ytterligheter inom USA:s politik."

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#669077 De senaste och värsta förlöpningarna i tråden "Undersökning kring batteridrivna motorsågar" är nu utrensade. Tråden har jag sedan delat, en del med det som berör undersökningen: Undersökning kring batteridrivna motorsågar och en med den rätt ordentligt rensade diskussionen: Diskussion kring batteridrivna motorsågar

Kan vi nu framledes hoppas på att trådar om batteridrivna sågar och andra redskap kan avhandlas lugnt och sakligt som det mesta annat som handlar om maskiner istället för att bli ett slagfält för de som är för och emot batteridrift.

Ett sådant slagfält finns nämligen nu med en ny tråd i "Öppna kategorin", något ironiskt kallad ""Gubbar" som inte gillar batterier...". Där är de väl ganska fritt fram att träta och raljera över både batteri- och bensindrift. Förutsätter att ingen sysslar med fula personangrepp och andra förlöpningar som går emot reglerna, annars får ni bråka bäst ni vill.

"Gubbar" som inte gillar batterier...

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#670277 Tråden "Vinterrojarn" som redan tidigare har kunnat ifrågasättas drog iväg i ett enda träsk av ömsesidiga anklagelser, missförstånd och otrevligheter. Jag lade den i karantän tills vidare.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#673818 Man får alltså ha åsikter om skogen och skogsforskningen. Det är fullt tillåtet att angripa skogsforskningen och förklara att den i stort sett har fullständigt fel. Man får också svara andra debattörer och berätta att man tycker de fått allt om bakfoten. Ävenså får man ha fullständigt fel om det råkar vara så och en debatt kan ibland dra iväg till lite hårda ord. Så länge det gäller sakfrågan är det OK men där blir det förstås en avvägning att avgöra när det går över gränsen till personangrepp.

Vad man inte får är att använda nedsättande tillmälen eller öknamn om enskilda personer och allmänt otrevligt språkbruk som avser att förlöjliga och håna de som för en debatt. Sådant resulterar i varningar. Tredje varningen så blir det utvisning.

Rensade bort några inlägg i tråden "ÅSIKTSKORRIDOR I SKOGEN?"

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

Fredrik Reuter  
#673928 Från och med idag har också Torbjörn moderatorförmåga på Skogsforum. Torbjörn har som de flesta vet varit delägare i Skogsforum i snart 5 år och nu känner vi att det också kommer fungera ypperligt med moderatorrättigheter.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#679126 Tråden "Sverige är bäst!" togs bort eftersom trådstartaren själv skrev:

Min tråd var avsedd att ironisera Sverige. Inte bli utlopp för politisk eller annat behov av att ventilera åsikter. Bättre bara fimpa den här tråden innan det spårar ur kanske. Moderatorer?

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#680825 Tråden "Hundar och trädfällning" lade jag i karantän, den spårade ur och av de senaste inläggen att döma var på väg mot ett riktigt rejält haveri. Ingen nämnd ingen glömd.

Användarvisningsbild

Re: Moderatorloggen

totte  
#680833 Ytterligare en tråd med beklaganden över den borttagna tråden togs bort. Innehållet i den föregående och denna tråd var inte förenligt med vad vi ser som god ton på forumet. Eventuella klagomål får ställas till forumets ägare.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).