Tacksam för svar
/ Mattias
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in

tack för ditt svar. Jag hade tänkt så här. Jag vill ha minigrävare, och låt säga att jag lånar till en gård. Och det finns 25 ha, 3000 kbm och jag hugger 1500 kbm för att köpa traktor vagn och minigrävare för att sedan jobba med det varje dag genom att starta en firma. sen kan jag gallra röja o köra snöröjning med traktorn på vintern då det inte går att göra jätte mkt i anläggnings-branschen ju. E det en dålig idé, för då är ju traktor-ekipaget betalt och då slipper jag avbetlaning på det varje månad. vilket betyder mer i lön o mer amortering på gården?!
Eller hur ska man göra när ,manb vill få det att gå i uppfyllese?
jo jag har läst mej till det. Men det är ju nångång nåt som måste averkas ju. Då kanske det e enklare att kliva upp till större gård med samma del averkningsbart men större Ha??? så slipper dem ju oroa sig. Hade ju tänkt lägga fram att jag vill finasiera min grävmaskin för pengarna.
jo jag ahde tänkt att man jag har ungefär upp till 10000 i månadskostnad på lån för gården. och att jag köper ett ställe med 25 ha skog, och virkesförrådet uppgår till 3200 m3 och jag hugger 1500 m3* 700 = 1 050 000 borde jag då inte ha 700- 800 000 :- att köpa ekipaget för?? eller hur går det till??
ok så du hade inte heller mkt privata pengar från start. Ja precis så tänker man ju, fast jag vill ha mitt o köra med mer än till mig själv.Kul att det funkar iaf, så vi tänker nog likadant typ. Och dett har du lagt upp med banken??
tack för era svar / Mattias