mån 19 okt 2015, 19:41#347026Har länge varit intresserad av att köpa skog, och särskilt i ett visst område. Nu börjar det bli läge för mig att köpa, men ingen skog har varit till salu i detta område de senaste 5 åren. Jag funderar på att kontakta markägarna för att höra om någon är intresserad av att sälja, innan jag köper skog någon annanstans. Hur tar man enklast reda på vem som äger marken? Lantmäteriet?
Skogsfastigheter
Hur hitta markägare i ett visst område?
TS

mån 19 okt 2015, 19:51#347029Hej,
Kanonbra tråd!
Det kan vara bra att uppdatera med en ny då det var några år sedan bl a hur får jag reda på vem som äger fastigheten? skapades. Visst, tipsen kanske är bra där, men jag hoppas många hakar på och ger just sina tips för 2015/16!
Kanonbra tråd!
Det kan vara bra att uppdatera med en ny då det var några år sedan bl a hur får jag reda på vem som äger fastigheten? skapades. Visst, tipsen kanske är bra där, men jag hoppas många hakar på och ger just sina tips för 2015/16!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
mån 19 okt 2015, 21:37#347052
När jag sökte hade lantmäteriet en kundterminal man kunde sitta och leta med.
Johan60 skrev:Har länge varit intresserad av att köpa skog, och särskilt i ett visst område. Nu börjar det bli läge för mig att köpa, men ingen skog har varit till salu i detta område de senaste 5 åren. Jag funderar på att kontakta markägarna för att höra om någon är intresserad av att sälja, innan jag köper skog någon annanstans. Hur tar man enklast reda på vem som äger marken? Lantmäteriet?
När jag sökte hade lantmäteriet en kundterminal man kunde sitta och leta med.
mån 19 okt 2015, 22:13#347062Börja med Geokartan så får du fastighetsbeteckning.
http://apps.sgu.se/geokartan/#mappage
http://apps.sgu.se/geokartan/#mappage
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).