Hur som så går det en grusväg längs med ena långsidan intill mitt skifte och den såg ut att vinkla in i min bit i slutet så när jag körde hem så svängde jag in på den vägen för att titta. Där finns en bom som sitter vid infarten till vägen med en skyllt som säger " FÖRBJUDEN GENOMFART" då tänkte ju jag att det verkade skumt, jag följde vägen som slutade 30 m bakom min gräns i en grus täckt så jag vände och började köra tillbaka. Möts då av en bil som tydligt markerar att han tänker spärra av mig, OK bara att stänga av bilen och hoppa ut för att prata.
Det visar sig vara grannen som bor 200 m från mitt nyförvärv och han gör VÄLDIGT KLART för mig att här ska fan i mig ingen köra och när jag förklarade situationen så blev han än mer förbannad eftersom han försökt köpa "min" mark utan att lyckas både själv och genom bulvaner...
Säger både det ena och det andra om säljarna och den förra ägaren och försöker uppenbart få mig att känna skuld för att jag köpt stället.
slutade efter ca 15 min relativt lungt men absolut det mest otrevliga bemötande jag upplevt från en människa jag aldrig tidigare träffat.
Ganska uppenbart att han är sur över att han inte fick köpa.
Den första marken jag gick bet på trodde mäklaren att säljarna blivit hotade av grannen till den fastigheten och det var därför de valde att sälja till honom istället för mig trots att jag hade högsta budet. Är folk så förbannat ha galna att man inte kan unna någon annan något?
känns ju medium just nu att veta hur grannsämjan är innan bläcket torkat på köpebrevet