Skogsmark skall producera maximalt så att så mycket CO2 som möjligt binds
Skogsfastigheter
Vem äger virket?
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in ons 13 aug 2014, 21:04#287518Jag köpte en skogsfastighet, med tillträde i morgon. Det ligger några virkestravar kvar på fastigheten, cirka 30 m3fub. Vem äger virkestravarna?
TS

ons 13 aug 2014, 21:13#287520Står det någon märkning i travarna?
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
tor 14 aug 2014, 07:13#287536I köpekontraktet står det ofta att allt lösöre på fastigheten ingår i köpet. Om så är fallet, borde virket vara ditt.
Valtra A82 -11 + Ålö Q35, Moheda M91+ K35
BM Buster 400 -66 + Ålö 2000 + Star vajerkran + Hydr.tippkärra 8t, Rottneboggi 6t -66, Logosol M7 eldrift o matn., Grizzly 550
BM Buster 400 -66 + Ålö 2000 + Star vajerkran + Hydr.tippkärra 8t, Rottneboggi 6t -66, Logosol M7 eldrift o matn., Grizzly 550
tor 14 aug 2014, 07:20#287537Ligger där virke som är lappat och anmält kan det ju vara så att föregående ägare redan sålt det till ett bolag så det är de som äger virket och väntar bara på att bli intransporterat.
Johan |
tor 14 aug 2014, 16:40#287554
Så är det säkert. Svårt att veta när det är avverkat. Köpte fastigheten utan att titta på den först. Litade på han som gjort planen då han gjort plan till mig tidigare. Det var stämplat nummer på travarna. Sannolikt avverkat före planens upprättande, annars är det brott enligt kontraktet.
kjugekarlsson skrev:Ligger där virke som är lappat och anmält kan det ju vara så att föregående ägare redan sålt det till ett bolag så det är de som äger virket och väntar bara på att bli intransporterat.
Så är det säkert. Svårt att veta när det är avverkat. Köpte fastigheten utan att titta på den först. Litade på han som gjort planen då han gjort plan till mig tidigare. Det var stämplat nummer på travarna. Sannolikt avverkat före planens upprättande, annars är det brott enligt kontraktet.
Skogsmark skall producera maximalt så att så mycket CO2 som möjligt binds
TS
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).