sön 06 apr 2014, 09:03#275301Hej! Om jag köper en ny motorsåg idag och ska deklarera nästa vecka får jag dra av momsen på engång eller måste man vänta ett år. /Stefan
Skogsfastigheter
Köp av motorsåg
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

sön 20 apr 2014, 18:03#277447hppas att ni kan klara er med våren nästan som sommar varmt ute :oops:
sön 20 apr 2014, 18:13#277450
Det beror helt på hur du valt att redovisa omsen, månadsvis, kvartalsvis eller årsvis. Jag valde kvartalsvis som en kompromiss mellan att ligga ute med pengarna och "jobbet" med att redovisa. Men med det programstöd jag har nu så kunde jag lika gärna göra det varje månad. Förstår inte varför jag ska låna ut pengar till staten?
så ansök du om i varje fall kvartalsvis momsperiod så får du tillbaka momspengarna snabbt och bra. Allt görs enkelt med e-leg p SKV sida, pengarna på kontot efter några dar.
långholmen skrev:Hej! Om jag köper en ny motorsåg idag och ska deklarera nästa vecka får jag dra av momsen på engång eller måste man vänta ett år. /Stefan
Det beror helt på hur du valt att redovisa omsen, månadsvis, kvartalsvis eller årsvis. Jag valde kvartalsvis som en kompromiss mellan att ligga ute med pengarna och "jobbet" med att redovisa. Men med det programstöd jag har nu så kunde jag lika gärna göra det varje månad. Förstår inte varför jag ska låna ut pengar till staten?
så ansök du om i varje fall kvartalsvis momsperiod så får du tillbaka momspengarna snabbt och bra. Allt görs enkelt med e-leg p SKV sida, pengarna på kontot efter några dar.
sön 20 apr 2014, 19:11#277464Jo det är fint med bank-id eller e-leg osv mkt bra och snabba funktioner hos skatteverket.
https://www.verksamt.se/
Där finns det mesta man behöver.
https://www.verksamt.se/
Där finns det mesta man behöver.
Caterpillar 312B/Moretens/Kesla40LFe/Wood-Mizer LT15/Chevrolet/New Holland T5030 Ford 7610/Patruuna/Fransgård/Polaris/Stihl/Palax/Kemppi. Ha alltid en pulversläckare i närheten.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
🤗
🤡
🙏
🤷♂️
❗️ ❗️ 🏴☠️