tor 27 feb 2014, 08:11#268162Tja!
Någon härinne som vet hur man öppnar en skogsbruksplan som man fått i zip format?
Finns det andra alternativ förutom pcskog då planen är gjord i det programmet?
Extraherar man zip filen så får man fram en massa filer bara vet inte hur jag ska göra..
Ha det fint!
Skogsfastigheter
Skogsbruksplan i zip format..
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

tor 27 feb 2014, 08:21#268165Här kommer den
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
TS
tor 27 feb 2014, 14:11#268194Jag skulle säga att du behöver PC skog. Om någon vet hur man kan öppna detta i något annat program är jag lika intreserad... Jag har oxå en zip:ad plan jag inte kan öppna pga att jag inte har PC skog.
Stihl MS 260
Stihl MS 201
Husqvarna 345
Honda Fourman 400 4x4
Stihl MS 201
Husqvarna 345
Honda Fourman 400 4x4
tor 27 feb 2014, 14:18#268196Vill ju uppdatera planen snart annars får jag scanna in skiten och ändra i paint;)
TS
tor 27 feb 2014, 14:37#268197Okej, har du inte pcSKog så är det nog kört, min gissning är att detta är datafilerna som pcSkog använder internt, och måste skrivas ut från programmet för att fås i läsbart format.
Självvald väg i egen skog
sön 09 mar 2014, 11:52#270228Pc skog e enda alternativrt. Om du köper Pc skog gård kan du göra det kontinuerligt. Annars kan du kanske ta kontakt med ngn som har programmet och be dom redigera åt dig och sen skicka tillbaka en redigerad fil och en pdf utskrift iaf.
sön 09 mar 2014, 15:41#270251Under mappen som heter 248101334 ligger shapefiler som du kan extrahera och köra i vilket gis-program som helst. Så du kan ta filerna som heter linjer och tillsammans med ett flygfoto visa beståndsgränserna i ett annat program.
Beståndsdatat måste du dock ha PCSkog för att kunna läsa.
Beståndsdatat måste du dock ha PCSkog för att kunna läsa.
Here's to a logger who fills a need,
from houses to paper, from one little seed.
For those of you who wish to disagree,
try wiping your arse without felling a tree.
from houses to paper, from one little seed.
For those of you who wish to disagree,
try wiping your arse without felling a tree.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar