fre 15 jun 2012, 21:19#178251Hej.
Jag tänkte kolla lite med er som vet. Jag har köpt en skogsfastighet, dvs beviljat förvärvstillstånd, beviljad lagfart. Samt betalt in avgiften för lagfarten till lantmäteriet... Men vad händer sen? Kommer jag få något lagfartsbevis på posten? I så fall hur länge dröjer det?
Är skogen min nu, när jag betalt in?
Tack på förhand.
Skogsfastigheter
Lagfart tidsuppfattning.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

Re: Lagfart tidsuppfattning.
lör 16 jun 2012, 08:13#178293Skogen är din då du betalat hela likviden till säljaren.
Lagfarten hanteras av inskrivningsmyndigheten, sedan du skickat in ansökan till dem så tar det mellan två veckor till ett antal månader tills du får ett inskrivningsbevis och faktura från dem.
Lagfarten hanteras av inskrivningsmyndigheten, sedan du skickat in ansökan till dem så tar det mellan två veckor till ett antal månader tills du får ett inskrivningsbevis och faktura från dem.
Skogsmark skall producera maximalt så att så mycket CO2 som möjligt binds
lör 16 jun 2012, 12:54#178340Jo jag har betalt in till Lantmäteriet. Och säljaren fått sitt. Men jag undrar när det ev kommer något lagfartsbevis, eller står man som ägare u när man betalt in? Kanske borde ringa Lantmäteriet på måndag och höra.
TS
lör 16 jun 2012, 19:23#178362I den här bifogade broschyren står lite kortfattad info...
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).