tor 19 maj 2016, 20:23#392700Björnen i skogen skrev:halvproffs skrev:Kan du inte lika gärna köra i en crossgrop med alla dessa gupp? Själv tog jag atv-n för några år sen och testade crossbanan där jag själv kört crosscykel många varv med nöje.
Vi har fått vinterväg. sönderkörda av diverse fordon sista året och det går ni inte att hämta fällda älgar med 4-hjulingen. Även om du kanske sköter dig så är det tusen andra som missköter sig. Dom flesta underåriga som inte ens får köra atv-er och motorcykel.
Jag är inte road av att sitta och nöta i en crossgrop varv på varv vad du nu syftar på?. En enduroslinga eller crossbana är mer varierad och därför kör jag där för det mesta.
Men att åka med jämnt flyt på fina skogsvägar och stigar ger en väldigt speciell känsla. Svårt att förstå för vissa, men det är vad jag känner. Då är det inte att sitta och slira sönder som är av intresse som vissa grupper verkar tycka är
det roliga.
Har du svårt för att förstå??
Spelar ingen roll vad du tycker, terräng körning med motorcykel på skogsstigar är olagligt och brottsligt.
Finns ingen ursäkt för det. Markägaren kan heller inte ge tillstånd till lagbrott
Köra motorcykel på snötäckt mark är inte att rekommendera stor risk att du kör sönder känsliga skogsplantor som du inte ser.
Skärpning du framstår bara som en omogen besserwisser.
Köp egen skogsmark att köra i om det är så roligt du kan säkert få låna i bank till ditt nöje, så får vi också vara där och köra sönder..
Senast redigerad av Sweden-viking tor 19 maj 2016, 21:30, redigerad totalt 1 gång.
Äganderätt är grunden till marknadsekonomi, människans personliga frihet, demokrati, yttrandefrihet och naturens mångfald, blomstring och god hushållning av naturresurserna. Äganderätt & ekonomi ska stärkas .
HUSKVARNA, VOLVO-BM