Alternativt skogsbruk, blädning och hyggesfritt

kontinuitetsskogsbruk.

3 inlägg 2384 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

kontinuitetsskogsbruk.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58778 Det här är vi som är å gallrar åt Rättviks komun, tänk att man blir tillsagd att repa träden, att köra aggregatet upp å ner i rotändan på träd som ska stå kvar :???: å kalavverka små "rutor" lite här å var... å sen iställer för att gallra för att få beståndet jämt så ska det vara ojämt :???: ja ja... nu har man varit me om det åxå :P

Fin skördare på bilderna (tur man slapp undan att va me på bild) :lol:


http://www.dalademokraten.se/Templates/ ... anguage=sv



   TS
Användarvisningsbild

Re: kontinuitetsskogsbruk.

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58784 En kommun har ju inte samma avkastningskrav...vill ju värna om rekreationsområden...ett alternativt brukande nära tätort kanske ligger i tiden på dessa platser.

Avatar Fallback

Re: kontinuitetsskogsbruk.

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58790 det är då lite kul att göra "nått" annat nångång :P lite pyssligare att vara nära bostäder me tanke på folk som springer, cyklar, hästar å hundar å fan vet allt... å visst är det därför det ska göras på detta viset, det ska se fint ut... jag skulle förvisso vilja göra på samma vis i egen skog om ja nu hade liknande områden, bortsett från att sabba vissa träd för att det ska bli skador som ska imitera branskador å allt sånt som vi fått order på... men som sagt... kul att göra nått annat än att bara gallar på som vanligt....

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).