Skogsmiljö och Trädlära

Skogsägare fick rätt

2 inlägg 1773 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsägare fick rätt

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56583 http://www.bt.se/nyheter/bollebygd/skog ... tt(1255554).gm

"En skogsägare i Töllsjö slipper lämna virke för 313 000 kronor kvar i skogen. Kammarrätten gav henne rätt mot Skogsstyrelsen. "

"Lagen säger att den ekonomiska förlusten skall vara bagatellartad och kammarrätten anser inte att 313 000 kronor är en bagatell. Så mycket skall inte en skogsägare behöva avstå för att staten bevakar naturvårdsintressen."



   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsägare fick rätt

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#56630 Kyrkan råkade ut för något liknande tidigare. Kan ha varit 2007 eller något sådant.
De överklagade och fick rätt de med. Från flera hundra tusen ned till sjutton tusen tror jag att de blev.
Cheferna som jobbar på Skogsstyrelsen skrämmer mig verkligen ! Vad har de för syn på människor som är skogsägare.
Inte konstigt att chefer tycker att de ska ha extra betalt utöver lön för att jobba.
Skogsstyrelsens chef är ju helt fartblind i penningfrågor.
Ska varje myndighet få ta sig rätten att döma, och själv bestämma "skäligt " bötesbelopp.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).