mån 16 dec 2024, 09:10#865295Det har varit en blåsig natt och det ser ut att fortsätta blåsa under dagen i dag. Nästan 30 sek/m i byarna på Västkusten och rejält drag i stora delar av Götaland. Inställda tåg och trafikproblem rapporteras. Hur ser det ut i skogarna nu när det ljusnar? Är det mycket som har blåst ner eller är det mest ströträd?
mån 16 dec 2024, 09:23#865296Fick agera bygdens hjälte idag och såga fram skolbuss och övriga resenärer! Som tur var det bara ett träd som trillat på landsvägen. Inte hunnit kika på mitt egna men tror det klarat sig bra. Knakade bra i huset under natten och det syntes på vägarna att det friskat i ganska bra.
Vedmaskin- Kronoberg, Småland- mån 16 dec 2024, 20:20
mån 16 dec 2024, 20:20#865383När jag var uppe I skogen för att hugga julgranen här hemma. Så såg inga vindfällen.
Det enda som trillat var några torra sälgpinnar i vägkanten på byvägen. Den ihåliga o spruckna rönnen som står där också har klarat sig. Men den svajade lite när det blåste i eftermiddag. Hoppas den klarar sig till onsdag. Har tänkt fälla den då och sälgbuketten. När jag är hemma o skogsvagnen är kopplad.😀
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).