Skogsmiljö och Trädlära

Tänk vilt - viltfodervecka 2024

4 inlägg 1268 visningar 1 följer Svara, dela mm...   

Tänk vilt - viltfodervecka 2024

alias  
#853369 Tänkte tipsa om ett antal webbföreläsningar, som Skogsstyrelsen anordnar i nästa vecka, om skogsskötsel för ökad viltfodertillgång, med intentionen att försöka minska betesskador av vilt (se länk nedan).

Jag upplever inte att det har marknadsförts så hårt som jag hade förväntat mig, med anledning av det allt mer uppskruvade tonläget mellan markägar- och jägarintressen inom främst älgförvaltningen.

https://www.skogsstyrelsen.se/bruka-sko ... ecka-2024/

MVH
Alias

TS

Re: Tänk vilt - viltfodervecka 2024

alias  
#858517 Var det någon här på forumet som lyssnade på webbföreläsningarna?

Vad jag kunde se så var det inte jättemånga uppkopplade på föreläsningarna som hölls kvällstid.

MVH
Alias

TS
Användarvisningsbild

Hood  
#858522 Borde ju kunna det där nu. Ska kolla sen på deras information om deras undermåliga föryngringar. Det utgör ju trots allt en del av faserna.

Användarvisningsbild

Hood  
#858980 I vanlig (stockholmsbyråkrati) så är "rätt" metod industrin. Tall som inte prioriteras och som inte är lätt att smälta för djuren. Djurskyddslagarna hamnar långt ner hos Skogsstyrelsen. Skogsägarna har inte råd med den myndigheten.

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Farma LF8 Tour
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).