Skogsmiljö och Trädlära

Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

7 inlägg 2586 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

Elis76  
#766549 Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd i Norrbottens skogar

Vad tror ni om denna ersättningsmodell för biotopskyddade skogar?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/har-ska-skogen-skyddas-studenter-jobbar-i-norrbottens-skogar



   TS
Avatar Fallback

Re: Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

Bosse1  
#766552 Jag förutsätter att det är statlig skog redan,annars är det landgrab , landgrabbing , land grabbing , markrofferi.

Användarvisningsbild

Re: Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

rokon  
#766555
Bosse1 skrev:Jag förutsätter att det är statlig skog redan,annars är det landgrab , landgrabbing , land grabbing , markrofferi.

De borde skickas ut att mäta varje träd i oröjda och ogallrade bestånd istället, då slutar de nog snart.

Det här är arvet efter Linne´allt skall mätas och systematiseras och placeras in, bara det att Linne's system visade sig vara fel vad gäller arternas släktskap när gentekniken tar över.

Nu när alla skall utbildas till Linne´s lärjungar så fortsätter allt till sin ytterlighet.

Användarvisningsbild

Re: Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

Elis76  
#766579 Det är en privat markägare som ville att skogen skulle klavas för att kunna få rätt ersättning för den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

Fole  
#766616 Bara jag som stör mig på vilken höjd de klavar träden i? Eller de är jättelånga? Vad är nyttan med en noggrann inventering med ett så stort systematiskt fel?

Avatar Fallback

Re: Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

Bosse1  
#766623 Hade man dessa som stämplade så .. 😀

Avatar Fallback

Re: Här ska skogen skyddas – studenter räknar och mäter träd

Bosse1  
#766707 Nu kan staten sälja kollagring där,smart affär 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).