Skogsmiljö och Trädlära

Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

97 inlägg 12390 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

isteskog  
#580871 Har du blivit en skogsskövlare, Myra? 😉

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Avslutat-02  
#580873
halvproffs skrev:
vinterrojarn skrev::-bd satans telefon.....
Jag fattar inte varför jag köpte denna värdelösa grej....aldrig mer en huawei....

Går inte att stänga av rättstavningen.......
Då måste jag ladda ner en app och det vete tusan hur man gör...


Inställningar, allmän hantering, språk och inmatning, autofyll. Kolla där i nämd ordning.


Tack för tipset.....

Ni som undrat vart jag tog vägen,(säkert ingen) så lyckades jag att byta språk på telefonen...... Inte så lyckat......

Men nu är jag i gång igen.... :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Avslutat-02  
#580874
anersimyra skrev:
vinterrojarn skrev:Om jag nu är sådan idiot, så kan ni ju läsa själva vad miljö yrtomtarna har tolkat den där rapporten som.....


Varsågod, det har bara blivit värre.....

https://www.natursidan.se/nyheter/nya-i ... forandras/


Frisk fläkt,,,,, jo ja tackar ja...... :wink: :???:

Kul, det där är en bild på virke som jag fällt i Nackareservatet.. :-bd


Då ska du vara glad om du slipper att de skriver sånt i ansiktet på dig....
Man vet aldrig med miljö yrtomtar....... :-ss

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Avslutat-02  
#580878
JörgenO skrev:
vinterrojarn skrev::-bd satans telefon.....
Jag fattar inte varför jag köpte denna värdelösa grej....aldrig mer en huawei....

Går inte att stänga av rättstavningen.......
Då måste jag ladda ner en app och det vete tusan hur man gör...


Det är som med bilar, köp amerikanskt, inga j***a riskokare :grin:


Vilken telefon kommer ifrån usa?
Och snälla ingen Apple, den karln tål jag inte......eller som en god vän brukar säga, klä under en ångvält.

Jobs har skänkt så mycket pengar till green Peace och annat löst dravel så........ :grin: ^#(^

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

martall  
#580880 Den gröna sidan lägger systematisk falsk fakta, den ena rapporten värre än den andra. Endast för att få uppmärksamhet och fokus.
Ser man de senaste 100 åren har virkesförrådet ökat och mängden åkermark minskat i Norden, så någon form av skövling i förmån för jordbruket eller korna sker uppenbart inte.
Deras agenda äventyrar hela landsbygden och dess näringsverksamheter, när de öppet förespråkar att importerad soja som odlats på industrins villkor är mer klimatvänlig än en ko som betat på en strandäng i en skogsbygd?
Samtidigt ska skogen skyddas som vi ska minska på mängden fossila bränslen, den ekvationen går ju inte ihop.
Vi behöver bruka skogen effektivare, främja småjordbruken och upphöra med billiga bulkvaror från omvärlden om vi skall ha landsbygdsnäringarna. För dem kommer behövas mer än någonsin den dagen då fromma ord är tomma och mat / olje bristen faktum.

Användarvisningsbild

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

anersimyra  
#580890
isteskog skrev:Har du blivit en skogsskövlare, Myra? 😉

Enligt vissa individer så är minsta lilla åtgärd i ett reservat att betrakta som skövling. Men det blev slut på kluddandet på virket när jag i gruppen skydda skogen påstod att vi fångat en medelålders kladdmaja med åtelkamera.. :ymparty:

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

isteskog  
#580891 Det var rätta takter det, Myra 👍 👍 😀

Användarvisningsbild

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

anersimyra  
#580893
isteskog skrev:Det var rätta takter det, Myra 👍 👍 😀

Det blev tämligen befängt när vi fick anslagen vandaliserade med tanke på vad som stod på anslaget. På anslaget upplyste vi om att åtgärden syftade till att återställa en igenväxt inäga för att gynna den tidigare rika floran av ett stort antal arter som var tillbakaträngda av beskuggning från inväxande gran. Men vissa stollar kan inte ens acceptera en sådan åtgärd då det ” ju är ett reservat.” Förvånansvärt många begriper inte att det är b.l.a det brukade kulturlandskapet som bidrar till den biologiska mångfalden, de är fullt övertygade om att ett totalt orört skogslandskap där varenda öppen yta och äng får växa igen är det bästa och enda sättet att skapa biologisk mångfald.. :-o

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

isteskog  
#580895 Okunskapen är tyvärr stor bland de som tror att de har kunskap. Historieokunskapen är ändå värre, vi har ju en tråd där trådskaparen fabricerar sin egen syn på historiken av hur landskapet en gång såg ut och inte kan ta in att han har fel nästan hela tiden. Tyvärr verkar miljörörelsen också ha hakat på samma spår ...... 😱

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Avslutat-02  
#580899
isteskog skrev:Okunskapen är tyvärr stor bland de som tror att de har kunskap. Historieokunskapen är ändå värre, vi har ju en tråd där trådskaparen fabricerar sin egen syn på historiken av hur landskapet en gång såg ut och inte kan ta in att han har fel nästan hela tiden. Tyvärr verkar miljörörelsen också ha hakat på samma spår ...... 😱



Han kanske är medlem i miljörörelsen....... :-bd :lol:

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Palakangas  
#580902
vinterrojarn skrev:
isteskog skrev:Okunskapen är tyvärr stor bland de som tror att de har kunskap. Historieokunskapen är ändå värre, vi har ju en tråd där trådskaparen fabricerar sin egen syn på historiken av hur landskapet en gång såg ut och inte kan ta in att han har fel nästan hela tiden. Tyvärr verkar miljörörelsen också ha hakat på samma spår ...... 😱



Han kanske är medlem i miljörörelsen....... :-bd :lol:

Knappast. Tror han gör sig omöjlig i de flesta sammanhang där han inte är den enda i församlingen.

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Avslutat-02  
#580904 Jehovas? :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Palakangas  
#580914
vinterrojarn skrev:Jehovas? :mrgreen:

De har jag endast trevliga minnen av.Men de är väl inte så många kvar i våra regioner.

Avatar Fallback

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

Avslutat-02  
#580917 Nä det är klart, då hade de bett till gud för att bli av med honom.... :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Ny rapport från FNs klimatpanel skevtolkas

anersimyra  
#580968
Palakangas skrev:
vinterrojarn skrev:
isteskog skrev:Okunskapen är tyvärr stor bland de som tror att de har kunskap. Historieokunskapen är ändå värre, vi har ju en tråd där trådskaparen fabricerar sin egen syn på historiken av hur landskapet en gång såg ut och inte kan ta in att han har fel nästan hela tiden. Tyvärr verkar miljörörelsen också ha hakat på samma spår ...... 😱



Han kanske är medlem i miljörörelsen....... :-bd :lol:

Knappast. Tror han gör sig omöjlig i de flesta sammanhang där han inte är den enda i församlingen.

Talar vi om tråden Sveriges ...🤔🙂

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).