Skogsmiljö och Trädlära

Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur, mm

41 inlägg 12240 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432079 Jag ser att någon som är läsare av detta forum, har lagt ut denna min tidigare text på GD Herman S blogg på Skogsstyrelsens hemsida. Jag vill då fråga varför man gör detta o med vilken avsikt ? Det jag publicerar på detta forum är offentligt. Men jag tror nog att de flesta skulle uppleva det som lie avigt, att finna sina inlägg på andra välbesökta forum. Utan att varken vara angiven som grundförfattare eller att det anges att det är ett citat. Och att hela texten står i någon annans namn. Man vart ju lite förvirrad av att läsa sina egna ord, på en plats jag visste att jag ej skrivit dem. Vad har man för avsikt med detta. Jag bara undrar ?

Avatar Fallback

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

isteskog  
#432080 Blev lite förvånad själv! Älgfoderodlare och någon slags konsult .... samma person? Mystiskt .... :???:

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432081 Jag skrev detta inlägg på detta forum. Men har inte lagt in det på Hermans blogg. Men jag är ju ordagrant återgiven. Jag undrar ju bara av vem o varför ?

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432084
Älgfoderodlare skrev:Jag skrev detta inlägg på detta forum. Men har inte lagt in det på Hermans blogg. Men jag är ju ordagrant återgiven. Jag undrar ju bara av vem o varför ?

Trist med sånt där. Det är ju så lätt att ange källan. Tycker du ska gå in och kommentera själv och berätta hur det ligger till.

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432086 Jag har redan skrivit ett inlägg med en fråga om avsikten på Hermans blogg. Men också varför det inte anges att det är ett citat.

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432088
Älgfoderodlare skrev:Jag har redan skrivit ett inlägg med en fråga om avsikten på Hermans blogg. Men också varför det inte anges att det är ett citat.

Utmärkt! Låt han/hon inte komma undan!

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432096 -Nja, nu är det ju i sig ingen stor sak i sig. Men man vill ju veta varför någon gör detta. Det är ju en sak att få reflektioner om man skriver något i detta forum. Men när ett helt inlägg återges på annan plats, så vill man ju veta varför.

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Torbjörn Johnsen  
#432098 Det här är ju en viktig och grundläggande princip @Älgfoderodlare. Principen om upphovsrätt. Det är OK att länka eller referera till publicerade inlägg, texter eller bilder men det är inte OK att kopiera någon annans text eller bild och sedan publicera som sin egen oavsett om man gör det i eget namn eller under signatur.

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432103 -Ja, första reaktion var ju att man vart lite förvirrad om VART jag hade skrivit inlägget. När jag kände igen mina egna ord. Men sen blev man ju lite undrande om vilken avsikt som ligger bakom. Det är ju det som jag vill veta mest.

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432114 En länk räcker!
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432116 Vad menar du med det ?

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432122 Att det räcker att länka till texten ifråga, utan en massa onödiga utfyllnadsord.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432123 Det är det enklaste, Ja ! Så man undrar ju varför någon besvärat sig med att ordagrant återge en text som sin egen, då den går att spåra ? Och med vilket syfte.

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#432126 Den frågan bör du nog ställa till den skyldige. Vi andra kan ju bara gissa och spekulera.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Vill skära ner 8 miljarder på skydd av värdefull natur,

Älgfoderodlare  
#432129 Det är ju det jag gör ! För denna person verkar ju finnas på båda forumen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).