Skogsmiljö och Trädlära

SNF:s skogsblogg om skrämselpropaganda

20 inlägg 5024 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: SNF:s skogsblogg om skrämselpropaganda

T Landström  
#424105
isteskog skrev:Välkommen i klubben, Landström :smile:
Fast jag undrar om Herr Rönning egentligen förstår innebörden av ordet ..... :wink:


Tack så mycket :grin:
Jag tar det som en bekräftelse att det man skrivit kanske ligger lite för nära verkligheten för herr Rönning... 8)

Avatar Fallback

Re: SNF:s skogsblogg om skrämselpropaganda

tallen100  
#424110
T Landström skrev:
Niking skrev:Att bli kallad faktareststent av Göran Rönning är väl närmast en merit...
/Niklas


Kanske borde skriva upp det på mitt CV att Göran Rönning kallar mig faktaresistent :lol:
För det har jag blivit kallad några gånger på facebook... :lol:

:lol: :lol: :lol: , Du har kommit upp dej Landström :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: SNF:s skogsblogg om skrämselpropaganda

T Landström  
#424114
tallen100 skrev:
T Landström skrev:
Niking skrev:Att bli kallad faktareststent av Göran Rönning är väl närmast en merit...
/Niklas


Kanske borde skriva upp det på mitt CV att Göran Rönning kallar mig faktaresistent :lol:
För det har jag blivit kallad några gånger på facebook... :lol:

:lol: :lol: :lol: , Du har kommit upp dej Landström :mrgreen:


:lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: SNF:s skogsblogg om skrämselpropaganda

Bosse1  
#424120 Det här med att bolagen inte tar striden.
Råkade läsa en "skötselplan".De lär inte bli utan råvara.
Business as usual i reservaten.Billig råvara med reservatsanslag.

Keep It Simple Stupid.pdf

Användarvisningsbild

Re: SNF:s skogsblogg om skrämselpropaganda

DagL  
#425674 Naturskyddsföreningens lista på artiklar med skrämselpropagandan inleds med en insändare av mig http://www.vk.se/1779874/lavskrikan-hot ... ket-i-norr Visst kan man se insändaren som retoriskt överdriven. Inte tror jag förekomsten av lavskrika ensamt är ett STORT hot mot Skogsbruket i Norrland, men den ackumulerade tillämpningen av Artskyddsförordningen är det, om den inte tillämpas förnuftigare och med proportionalitet än med lavskrika. Men det är en INSÄNDARE till en lokaltidning, inte en DISKUSSIONSartikel i en stor tidning! Och det är inte en representant för skogsbruket som skrev den! Insändaren målar den överdrivna bild av hotet mot lavskrikan som myndigheterna ger http://www.helahalsingland.se/opinion/i ... an-i-arbra Skrämselpropagandan från myndigheterna om hur hotad lavskrikan är ingår i bilden av ett hot mot skogsbruket. Naturskyddsföreningen är väldigt ömfotad mot kritiken mot artskyddsforordningen och ser tillämpning viktigare än att den är förnuftig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).