Skogsmiljö och Trädlära

Mina samtal med fienden...

244 inlägg 61793 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: WRe: Mina samtal med fienden...

ananders  
#409379
T Landström skrev:
ananders skrev:Jo, du är lung, sansad och saklig och utan personangrepp så för din del är det nog lungt :mrgreen: .


Jag försöker...men Göran går hårt på mig så fort jag skriver något... :lol:


Ja han verkar vara lite provocerade, men håll huvudet kallt.

Användarvisningsbild

Re: WRe: Mina samtal med fienden...

T Landström  
#409380
ananders skrev:
T Landström skrev:
ananders skrev:Jo, du är lung, sansad och saklig och utan personangrepp så för din del är det nog lungt :mrgreen: .


Jag försöker...men Göran går hårt på mig så fort jag skriver något... :lol:


Ja han verkar vara lite provocerade, men håll huvudet kallt.


Nästan lite mobbing...det är ju bara mig han är på... ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Mina samtal med fienden...

isteskog  
#409385 Är det Göran Rönning?

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

T Landström  
#409388
isteskog skrev:Är det Göran Rönning?


Japp!

   TS
Avatar Fallback

Re: Mina samtal med fienden...

isteskog  
#409390 Haha!!!! Han minns jag :lol: Han skrev nästan en hel insändare där han påpekade att man inte kunde ta mig på allvar ..... trevlig prick den där ..... :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

JensSkoog  
#409393
isteskog skrev:Haha!!!! Han minns jag :lol: Han skrev nästan en hel insändare där han påpekade att man inte kunde ta mig på allvar ..... trevlig prick den där ..... :lol: :lol:

Prick, som på engelska :mrgreen: ??

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409396 Hehe ja jag förstår inte riktigt vad Göran blev så himla sur över... Men förstår mig inte riktigt på skydda skogen förutom att de hatar trakthyggesbruket och monokulturer. Just i detta fall angående en videosekvens över vad som var ett kalt hygge som inte verkat vara planterat eller om föryngringen misslyckats så klagar det på det. Men en bra föryngring leder ju just till monokulturer så förstår inte riktigt dem. Vissa är givetvis väl pålästa och svarar sakligt och bra.

Avatar Fallback

Re: Mina samtal med fienden...

isteskog  
#409398 Så taskig ska man väl inte va? ....... :lol:

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

T Landström  
#409399
isteskog skrev:Haha!!!! Han minns jag[emoji38] Han skrev nästan en hel insändare där han påpekade att man inte kunde ta mig på allvar ..... trevlig prick den där ..... [emoji38] :lol:

Kanske jag oxå kommer att bli omnämnd...haha...
Han gillar inte oliktänkande är helt tydligt...
Han vill att jag ska bevisa en massa...men jag har inte fattat vad än... [emoji23]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

T Landström  
#409400
SkogsGotte skrev:Hehe ja jag förstår inte riktigt vad Göran blev så himla sur över... Men förstår mig inte riktigt på skydda skogen förutom att de hatar trakthyggesbruket och monokulturer. Just i detta fall angående en videosekvens över vad som var ett kalt hygge som inte verkat vara planterat eller om föryngringen misslyckats så klagar det på det. Men en bra föryngring leder ju just till monokulturer så förstår inte riktigt dem. Vissa är givetvis väl pålästa och svarar sakligt och bra.

Leder inte ett hyggesfritt bruk oxå till en monokultur i slutänden eller tänker jag fel?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409404 Jo, den där Göran Rönning har jag också stött på i några debatter. Ingen jag vill bo granne med precis.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409407
T Landström skrev:
SkogsGotte skrev:Hehe ja jag förstår inte riktigt vad Göran blev så himla sur över... Men förstår mig inte riktigt på skydda skogen förutom att de hatar trakthyggesbruket och monokulturer. Just i detta fall angående en videosekvens över vad som var ett kalt hygge som inte verkat vara planterat eller om föryngringen misslyckats så klagar det på det. Men en bra föryngring leder ju just till monokulturer så förstår inte riktigt dem. Vissa är givetvis väl pålästa och svarar sakligt och bra.

Leder inte ett hyggesfritt bruk oxå till en monokultur i slutänden eller tänker jag fel?


Jo, det gör det onekligen, om än med varierande trädhöjd.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

T Landström  
#409408 Så jag undrar vem det är som inte begriper något ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mina samtal med fienden...

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#409410
T Landström skrev:
SkogsGotte skrev:Hehe ja jag förstår inte riktigt vad Göran blev så himla sur över... Men förstår mig inte riktigt på skydda skogen förutom att de hatar trakthyggesbruket och monokulturer. Just i detta fall angående en videosekvens över vad som var ett kalt hygge som inte verkat vara planterat eller om föryngringen misslyckats så klagar det på det. Men en bra föryngring leder ju just till monokulturer så förstår inte riktigt dem. Vissa är givetvis väl pålästa och svarar sakligt och bra.

Leder inte ett hyggesfritt bruk oxå till en monokultur i slutänden eller tänker jag fel?


Leder iallafall till trädslagsrena bestånd men de vill inte riktigt svara på hur man skall gynna andra träd än sekundärträdslag i hyggesfritt... Eller hur man får det att fungera i exempelvis tallskogar.

Avatar Fallback

Re: Mina samtal med fienden...

alias  
#409411
T Landström skrev:Så jag undrar vem det är som inte begriper något ;)


Har med åren dragit slutsatsen att det finns tre sorters icke-förstående individer;

1. De som inte kan förstå
2. De som inte vill förstå
3. Kombinationen av nr 1 & 2, de som varken vill eller kan förstå

Vad jag har läst av det du har skrivit här på forumet så kan vi utesluta dig ur samtliga de tre ovanstående kategorierna!

MVH
Alias

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).