Skogsmiljö och Trädlära

Björnen sover inte!

7 inlägg 2041 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Björnen sover inte!

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24462 Ja, det är inte roligt alltid. Vilket är egentligen farligaste djuret i allmänhet i svenska skogar? En sne älg?

Användarvisningsbild
masterchief  
#24464 Den är skjuten nu :oops:

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#24927 Hej,
Ja, detta är väl andra gången som jag känner till där röjare "väckt" björn.
Pulsen på röjarna i björnaland måste ligga snäppet över övriga sveriges röjare generellt... :wink:

Såg även det där mobilkamera-klippet från björnattacken i höstas (tror det var på expressen), det var ingen trevlig "rulle" direkt...

Användarvisningsbild
halvproffs  
#24948 Björnstammen verkar öka snabbt (snabbare än vad Naturvårdsverket vill erkänna) Här i södra Gästrikland har det på dom senaste åren gått från några kringströvande ex till fast stam. Var ut och tittade på färska spår häromdan. Tassbredden var 14cm, av det kan man utläsa att björnen ihöst väger runt 140 kg, alltså man lägger till en nolla på bredden så vet man vikten på hösten! Har även sett två björnar här.

Avatar Fallback
kjell62  
#24958
masterchief skrev:Den är skjuten nu :oops:



De släpper snart ut en ny från Orsa-grönklitt
mvh kjell

Avatar Fallback
Skogsante  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24959 Det är snart med livet som insats man går ut i skogen, nej det börjar bli för mycket av dessa djur...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).