Huga för att möta en sån i skogen
Skogsmiljö och Trädlära
Björnen sover inte!
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in ons 26 mar 2008, 14:59#24445http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2128247.ab
TS
lör 29 mar 2008, 22:16#24927Hej,
Ja, detta är väl andra gången som jag känner till där röjare "väckt" björn.
Pulsen på röjarna i björnaland måste ligga snäppet över övriga sveriges röjare generellt...
Såg även det där mobilkamera-klippet från björnattacken i höstas (tror det var på expressen), det var ingen trevlig "rulle" direkt...
Ja, detta är väl andra gången som jag känner till där röjare "väckt" björn.
Pulsen på röjarna i björnaland måste ligga snäppet över övriga sveriges röjare generellt...
Såg även det där mobilkamera-klippet från björnattacken i höstas (tror det var på expressen), det var ingen trevlig "rulle" direkt...
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
sön 30 mar 2008, 07:19#24948Björnstammen verkar öka snabbt (snabbare än vad Naturvårdsverket vill erkänna) Här i södra Gästrikland har det på dom senaste åren gått från några kringströvande ex till fast stam. Var ut och tittade på färska spår häromdan. Tassbredden var 14cm, av det kan man utläsa att björnen ihöst väger runt 140 kg, alltså man lägger till en nolla på bredden så vet man vikten på hösten! Har även sett två björnar här.
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).