Mullvadar i gräsmattan

Svara  18 inlägg  6921 visn.  5 följer

Mullvadar i gräsmattan

#298508 :evil: Dessa små arbetsamma odjur :twisted:
Någon som har ideer om hur man blir av med mullvadar. De gör gångar så man nästan bryter benen när man försöker ta sig fram på gräsmattan. Jordhögarna är ca 60 cm i diameter och 25-30 cm höga. Antalet på senaste 3 veckorna är nu uppe i 58 st på en yta som inte är med än 300m²
Hittills har jag försökt med fällor, som fylls igen och puttas upp.
Karbid = bortkastade pengar
Gasa med gräsklipparen= brännsår på händerna när jag ska flytta slangen.
Vibrerande sorkskrämma=De blev förbannade och sköt dubbelt den närmsta metern runt .

Tips önskas! :|

TS
Selm 2019

Re: Mullvadar i gräsmattan

Det ända rätta, dock ej nära hus.

Användarvisningsbild

torpöbo skrev:https://www.youtube.com/watch?v=tjdky7hBp-E

Det ända rätta, dock ej nära hus.

Tror inte det skulle vara så populärt om jag skulle praktisera den varianten inne på kyrkogården. Men det är vad dom behöver.

Användarvisningsbild

#298546 Hemma hade vi en gubbe i byn som brukade lösa detta åt grannskapet. Han hade en gammal moped som han körde på fet blandning, en dammsugarslang ner i hålet och träklossar över hålen. Funkade alltid.

#298556 Kolsyreis?

Användarvisningsbild

Tosca skrev:Kolsyreis?

Menar du flytande kväve?

#298564 Har för mig att jag läst att kolsyreisen skapar syrebrist i gångarna.

#298566 Största lövblåsen ner i hålet?

Tosca skrev:Har för mig att jag läst att kolsyreisen skapar syrebrist i gångarna.

Som brandsläckningsmedlet HALON :?:

#298568 och en håv i andra änden

Contorta skrev:och en håv i andra änden

Vilken ände mär det brukar finnas typ 300 å välja på! :lol: :lol: :evil:

#298603 Robotklippare, så slipper du klippa gräset själv också.

#298607 Beträffande gas så blev jag avskräckt för det för länge sedan. En jobbarkompis tryckte ned acetylen i sin trädgård och tände på. Det såg ut som en fyllhund med enskärig plog gått lös på den gräsmattan sedan. :lol: :o
Robotklipparen OK, men de är ju mest aktiva nu när hösten vintern kommer. Köra robotklippare i snö???? :???:

Mera, mera!

TS

#298610 Är väl ingen snö ännu?? hehe

Annars är det bara att sitta stilla ett par timmar med hagelbössan i näven.
Pappa ledsnade en gång för många år sen så han gick å drog ett skott i varje hög. hjälpte det året iaf.

En stålpinne typ armeringsjärn nedstucket i backen å en 50cl ölburk hängandes på denna. Sätt ut ett par sådana längs tomtgränsen. Blir ju roligt att tillverka om inte annat.

Jim_the_one skrev:En stålpinne typ armeringsjärn nedstucket i backen å en 50cl ölburk hängandes på denna. Sätt ut ett par sådana längs tomtgränsen. Blir ju roligt att tillverka om inte annat.

Det måste vara starkölsburkar och dom måste drickas ur i samband med monteringen :mrgreen:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).