Skogsmiljö och Trädlära

Gnagare

6 inlägg 2417 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Gnagare

Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16278 Nån mer som har erfarenhet av dessa gynnare? Det är inte första gången dom ställer till det för mig så jag har skaplig koll på åtgärder men det är alltid intressant att ventilera med andra. En bild tagen igår när jag hittade deras tilltänkta bostad under uppbyggnad. Kan tillägga att dom inte sökt bygglov 😡

Bild


Magnus M



   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16288 ska bli kul att se vad byggnadsnämden har att säga om detta :D

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16300 Byggnadsnämnden är enväldig o har redan beslutat i ärendet :)
Steg1: Bråka lite med dom så dom fattar att dom är upptäckta.
Steg2: Fångst. Dom som inte drar får skylla sig själva.
Steg3: När alla individer är väck blir det rivning o rensning.

Bäst att följa dom regler som finns tycker jag. Finns nog en del som bara river både dammar o hyddor så dom svälter o fryser ihjäl.

Magnus M

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16319 Sälj jakt o låt de betala för mat o husrum!

/Nisse

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16328 bra ide'e :lol:

Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#20225 Nu på morgonen kom ett samtal från farsan att en av "skördarna" hade fått totalhaveri o lagt verksamheten på hyllan :) :) . Han har dock lämnat några 50cm björkar efter sig som det inte blir lätt att få ut. Blött är det ju förut o dämningarna hjälper ju inte till att dränera precis. Man får hoppas det blir några fler kalla nätter för det är faktiskt lite tjäle. Önskar jag hade nåt på band att köra med :?

Magnus M

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).