Skogsmiljö och Trädlära

Se mig bega ett grovt brott!!!

5 inlägg 4568 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Se mig bega ett grovt brott!!!

masyngel  
#167313 Hej Vanner.
Jag hoppas att detta hamnar i ratt avd.

Dessa bilder visar hur jag rakt framfor "skogspolisens" (corpo forestale) ogon begar ett brott som kan ge mig 3 man fangelse, samt sa mkt boter att man svimmar...

Jag gallrar namligen smaekar, samt brandskyddar... nagot vi behover har.

Men har i Italien ar det forbjudet enligt ngn EU lag... att branna. Man far inte branna varken gras, sly, ... eller vad det nu skulle vara.

Var situation ar den att varje ar har vi fruktansvarda brander (de flesta anlaggda) som odelagger stora arealer. Detta ar har ljushuvudena sagt att det inte gar att branna langre...

(Jag reagerade over allt eldande nar jag flyttade hit, men efter ett tag forstar man varfor det branns.)
I dag, en vecka efter ett fruktansvart skyfall... har vi 22 grader, jorden ar fuktig... men trots det skapar en av mina brasor en grasbrand i det torra fjolarsgraset... under det nya.

(Ingen fara, men som ett exempel.)

Vad tror ni hander i juni?

Som (halv)ordentlig svensk akte jag och pratade med dessa skogspoliser i vintras... om man laste mellan orden sa `ar det OK att gora GRILLKOL... sa det gor vi alla nu...

Vad galler i Sverige? Jag har inte hittat ngn info, mer an de vanliga lokala eldningsbestammelserna...

med vanliga halsningar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Se mig bega ett grovt brott!!!

masyngel  
#167314 Ledsen, har inte lart mig att klamma in bilder har annu... tydligen. De ar for stora... far val jobba lite pa det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Se mig bega ett grovt brott!!!

Blivande snickare  
#167386 Trevligt att höra från dig igen! =)

Synd med alla anlagda bränder. Berätta mer om dehär brandpoliserna, låter interssant.

Avatar Fallback

Re: Se mig bega ett grovt brott!!!

masyngel  
#167435 Hej sjalv!

Jag kan beratta om tva satt att anlagga brander pa, "katten" och "ljuset".

Katten, fungerar helt enkelt sa att man fangar en katt och aker till ett lampligt stalle, dar haller man bensin pa katten och tander pa... Kattstackaren rusar ju for livet... och lyckas da tanda pa ett ganska stort omrade.

Ljuset, man placerar ett stearinljus i en behallare med bensin... nog med tid for att rymma langt darifran.

Jag traffade faktiskt en kompis som har arbetat pa corpo forestale i dag, han ar pensionerad... vid 53 ars alder!!! Gamla italienska regler raknade dina arbetsar, sanslost hur som helst.
Nu retade jag ju honom mest... men det gor val sa lite som mojligt antar jag.

Jag ar mer nyfiken pa om man far branna ris i Sverige/Finland, eller om det har dykt upp nagra miljobestammelser?

Tyvarr ar Italien experter pa att sno at sig pengar, sa jag misstanker att de driver denna lag for att kunna sno at sig mer EU pengar.

(Hogste polischefen i Italien tjanar dubbelt sa mycket som Barack Obama...)


vanliga halsningar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Se mig bega ett grovt brott!!!

Blivande snickare  
#167506
masyngel skrev:Katten, fungerar helt enkelt sa att man fangar en katt och aker till ett lampligt stalle, dar haller man bensin pa katten och tander pa... Kattstackaren rusar ju for livet... och lyckas da tanda pa ett ganska stort omrade.

Jävla mördare! Katten lider ju något fruktansvärt, dom borde själva dränkas i bensin och få springa med elden bokstavligen fast i arslet.

Det där stearinljuset har vi haft här också men då i grothögar. Man tänder ett ljus, lägger in det i högen och snart står den i ljusanlåga. Har hänt vid stats område där högarna enligt vissa stått för länge...

masyngel skrev:(Hogste polischefen i Italien tjanar dubbelt sa mycket som Barack Obama...)

$-) :-t ~x(

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).