Skogsmiljö och Trädlära
November stormen Gorm 2015
tor 03 dec 2015, 12:07#354924Det farliga denna gång är att den kommer på en vardag och mitt på dan. Fördelen är man ser träden blåsa ner och få någon bra filmsnutt. Motorsågen lämnar aldrig bilen då den har sin plats där på flaket.
TS
tor 03 dec 2015, 12:09#354925Ja, det är synd om er med dessa återkommande stormar. Fina skogar som trasas sönder och farligt arbete. Här har det varit lugnt med stormar på länge. Däremot har det varit en del snöbrott på skogen, men det är långt ifrån samma omfattning som stormarna förstör.
Senast redigerad av halvproffs tor 03 dec 2015, 12:58, redigerad totalt 1 gång.
Det som inte kan lagas med silvertejp är inte värt att lagas
tor 03 dec 2015, 12:39#354928Nu har de sänkt vindhastighet i helgen från 30 till 20 m/s i vindbyarna
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
tor 03 dec 2015, 17:58#354952Visst är det underbart.
Man har just börjat skota i en förstagallring efter att man fått besök av en Rottne 2004 och sitter som bäst och lyssnar på radion på eftermidagen.
Då säger meteorolog hjävel att det skall blåsa 25-30 m sek i nordvästra götaland fredag förmiddag.
Livet är underbart som skogsägare.
Man har just börjat skota i en förstagallring efter att man fått besök av en Rottne 2004 och sitter som bäst och lyssnar på radion på eftermidagen.
Då säger meteorolog hjävel att det skall blåsa 25-30 m sek i nordvästra götaland fredag förmiddag.
Livet är underbart som skogsägare.
Inpediment är till för att övervinnas.
tor 03 dec 2015, 18:41#354959För vad det är värt så lider jag med er som får skogen omkull i blåsten, det man har som livsverk i många fall, förutom den ekonomiska biten som kan bli minst lika tung eller värre. Hoppas ni finner väg, håller tummarna.
En halvbra plan beslutsamt genomförd idag är bättre än en perfekt imorgon.
tor 03 dec 2015, 22:44#355011Hej,
Jag startade en ny tråd om ocädret som ska drabba oss imorgon
Stormen Helga 4dec 2015
Vi får stötta varandra och hålla täta rapporter - det är väl mycket blåst nu!
Jag startade en ny tråd om ocädret som ska drabba oss imorgon
Stormen Helga 4dec 2015
Vi får stötta varandra och hålla täta rapporter - det är väl mycket blåst nu!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
fre 04 dec 2015, 10:02#355067Fixat!
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
Re: November stormen Gorm 2015
fre 04 dec 2015, 10:51#355075Våndan med gallring som inte blitt gjord än o grannen tog väck skyddet...
Skapa konto
Skapa konto
Valtra 6550, jake monterad Moheda M65, Arbro 350M, Moheda 121 4wd
fre 04 dec 2015, 12:07#355085Lägg märke till hjälmen nere till vänster.
Skapa konto
Skapa konto

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).